خبرگزاری کار ایران

شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر/ اولویت بازگشت موفق به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۳۷۵

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز با حضور در سومین بازدید شهردار تهران از مناطق ۲۲ گانه کلانشهر تهران، زیرساخت ها، امکانات اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و مذهبی و نقاط ضعف و قوت منطقه ۱۶ را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمد امین توکلی زاده در این بازدید درباره وضعیت آسیب های اجتماعی منطقه ۱۶ گفت: حضور معتادان متجاهر در خیابان ها، بوستان ها و محلات از اصلی ترین مشکلات ساکنان این منطقه است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.
وی در خصوص وضعیت این منطقه از لحاظ دامنه حضور معتادان متجاهر و میزان آسیب‌های اجتماعی گفت: در گذشته قرار بوده است یک سوله‌ به منظور ساماندهی و اسکان این افراد در منطقه ۱۶ ساخته و راه اندازی شود که متاسفانه این طرح به اجرا در نیامد و متوقف شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر اهمیت پیگیری وضعیت محل اسکان معتادان متجاهر منطقه ۱۶، فعال سازی طرح ساخت سوله اسکان و حل مشکلات این گروه از افراد آسیب دیده بیان کرد: در بازدید از منطقه مشکلات فهرست بندی شدند تا با دسته بندی‌های مشخص هر نیاز و کاستی به سمت واحدی که باید برای رفع آن اقدام کند، هدایت شود. آن دسته از معتادانی که بیمار هستند یا مشکلات حاد جسمی دارند و آن دسته از متجاهرینی که دارای زخم‌های عمیق هستند نیز برای درمان و پیشگیری از شیوع بیماری در منطقه سامان دهی و به مراکز بهداری منتقل می شوند.

توکلی زاده با تاکید بر اینکه شهرداری تهران بهبود شرایط و کیفیت بخشی وضعیت این گروه از آسیب دیدگان اجتماعی را با برنامه ریزی و طراحی چندین مرحله ساماندهی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم که صرف ساماندهی اولویت ما نیست، بلکه بهبود و عبور از این شرایط نیازمند طی شدن مراحلی است که شهروندان آسیب دیده را به آغوش جامعه باز گردانیم. این بدین معناست که این افراد نباید به عنوان یک موجود اضافی از شهر تهران و جامعه ترد شوند.

به گزارش  روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  او در پایان با اشاره به مراحل پیش بینی شده به منظور بهبود بخشی شرایط شهروندان آسیب دیده از جمله معتادان متجاهر منطقه ۱۶ گفت: مراحل بهبود بخشی معتادان متجاهر شامل شناسایی و هویت یابی، سم زدایی و درمان، بازسازی شخصیتی و روحی، مهارت آموزی، بازگرداندن به آغوش خانواده، بازگردانی به جامعه با یک شغل آبرومند و در آخر نظارت و پیگیری شرایط این افراد است. در واقع باید بگویم ما تنها به دنبال ترک و رهایی این افراد از بند اعتیاد نیستیم بلکه ناظر و پیگیر سلامت این گروه در سال های پس از رهایی از اعتیاد نیز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز