خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر؛

از بررسی پرونده باغات تا انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون‌های تخصصی/ رای شورا به فوریت استفساریه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۸۴

در جلسه امروز شورای شهر تهران پرونده چند پلاک ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی پرونده چند پلاک ثبتی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

مهدی عباسی در تشریح نخستین پرونده مطرح شده به مساحت هزار و ۵۴۱ متر مربع در شهرک راه آهن گفت: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن ملک است. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر نیز به این پرونده رای باغ دادند. 

در ادامه پلاک ثبتی دیگری در خیابان ولیعصر، واقع در منطقه یک و به مساحت ۸۲۶ متر مربع مورد بررسی قرار گرفت و نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن پلاک ثبتی مذکور به تصویب رسید. 

سپس پلاک ثبتی دیگری به مساحت ۱۵۳۷ متر مربع و در منطقه ۱۸ مورد بررسی قرار گرفت و رای کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به تصویب رسید. 

دیگر پلاک ثبتی بررسی شده در جلسه امروز شورای شهر زمینی به مساحت ۵۱۲۷ متر مربع و در منطقه یک بود که اعضای شواری شهر تهران با باغ بودن این پلاک ثبتی نیز موافقت کردند. 

دیگر پلاک ثبتی بررسی شده در جلسه امروز مربوط به قطعه زمینی به مساحت ۸۵۸۴ متر مربع در منطقه ۶ بود که نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پرونده بود اما با اظهارات آقای صادقی مبنی بر اینکه پرونده زمانی در کمیته باغات مطرح می‌شود که درخواستی داده شود، این پرونده چطور به کمیته باغات ورود کرده است در حالی که پهنه G بوده است. برمنبای صحبت‌های صادقی این پرونده برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد. 

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت استفساریه شهردار محترم تهران در خصوص بند (۳) تبصره (۱۹) مصوبه «بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» نیز در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

فروزنده، معاون برنامه ریزی و امور شورای شهر تهران درباره دلیل یک فوریت این لایحه گفت: در بند ۳ تبصره ۱۹، بندی ذکر شده است که درخصوص دستورالعمل نحوه اجرای پروژه، خرید خدمت و قیمت‌گذاری بهای محصولات قید شده است که باید دستورالعمل نحوه اجرای پروژه تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تقدیم شود. اما ابهامی است که منطور دستورالعمل اجرای پروژه است یا بهره برداری که می‌خواهیم شورا این ابهام را برطرف کند. 

او ادامه داد: علت فوریت نیز به این دلیل است که برای انجام عملیات سازمان بازرسی ایراد گرفته است که باید دستورالعمل تا پایان خرداد انجام می‌شد. 

به گزارش ایلنا، یک فوریت این استفساریه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران انتخاب نمایندگان شورا در کمیته و کمیسیون‌های تخصصی و نظارتی نیز بررسی شد. بر همین اساس محمد کیخاه به عنوان نماینده شورا در کمیته نظارت بر حکم اجرای مصوبه ساماندهی ابزارهای تبلیغات صنفی از سوی کمیسیون خدمات شهری معرفی شد که نهایتا با ۱۷ رای موافق به عنوان نماینده این کمیسیون انتخاب شد. 

همچنین اعضای شورای شهر شش نفر از نمایندگان شورا را برای عضویت در کمیسیون‌های موضوع تبصره ۱ ذیل ماده واحده مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی و ارائه برنامه زمانبندی برای کلیه طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران انتخاب کردند که احمد علوی با ۱۹ رای موافق به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی، بیات با ۱۸ رای نماینده کمیسیون حمل و نقل، اقراریان با ۱۷ رأی نماینده کمیسیون حقوقی، احمد صادقی با ۱۸ رای نماینده کمیسیون بودجه انتخاب شدند. 

حمیدرضا رحمانی نیز با ۱۷ رای نماینده کمیسیون خدمات شهری و آقامیری با ۱۶ رای به عنوان نماینده کمیسیون شهرسازی انتخاب شدند. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر آقامیری با ۱۵ رای و تقی زاده را با ۱۶ رای به عنوان نمایندگان شورا جهت عضویت در کمیته هماهنگی مدیریت بحران و واکنش اضطراری انتخاب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز