خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه تاکید کرد:

سطح علمی و آموزشی دانشجویان سوری مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بسیار بالا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۴۸

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه امیدواریم فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های کشور سوریه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش یابد، گفت: دانشجویان سوری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌های کشور سوریه جذب می‌شوند.

به گزارش ایلنا، بیام بشیر ابراهیم در بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء برترین دانشگاه‌ها در حوزه فنی و مهندسی در ایران و جهان است.

وی افزود: تمامی پتانسیل این دانشگاه در خدمت بازار و فناوری است بنابراین ما بسیار علاقه‌مند به همکاری بیشتر با این دانشگاه هستیم.

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در وزارت علوم داشتیم تاکید بر ارائه برنامه‌ها برای همکاری علمی و آموزشی مانند اختصاص بورس‌های تحصیلی، استفاده از اساتید مشترک، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک و برگزاری همایش‌های مشترک شد که امیدواریم در این زمینه‌ها با دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز همکاری داشته باشیم.

بیام بشیر ابراهیم افزود: تعدادی از دانشجویان سوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند که بسیاری از این افراد پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌های سوریه به عنوان اعضای هیات علمی جذب می‌شوند.

وی اظهار داشت: بسیار علاقه داریم که سطح همکاری‌های مشترک میان دانشگاه‌های کشور سوریه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه یابد.

شفیق دیوب سفیر کشور سوریه در این بازدید گفت: روابط میان دو کشور ایران و سوریه استراتژیک و تاریخی است و امیدواریم روابط دو کشور پیشرفت و پیشبرد روز افزون داشته باشد.

وی افزود: همانطور که در میدان نظامی پیروز هستیم برنامه داریم در زمینه آموزش و پژوهش نیز پیروز باشیم که برای این هدف برنامه داریم با دانشگاه‌های کشور ایران به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری گسترده‌ای داشته باشیم.

سفیر کشور سوریه تاکید کرد: برقراری ارتباط با دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ما بسیار اهمیت دارد چراکه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های تخصصی مطرح در دنیا است.

یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق نیز در این بازدید گفت: در گذشته تفاهم نامه‌ای با دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد کردیم اما هنوز این تفاهم نامه اجرایی نشده که امیدواریم به زودی بتوانیم این تفاهم نامه را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: ما بسیار علاقه داریم که از تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشگاه دمشق استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه دمشق اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ایجاد پارک علم و فناوری استفاده کنیم. همچنین برنامه داریم شعبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در دانشگاه دمشق راه اندازی کنیم.

یسار عابدین عنوان کرد: همچنین برنامه داریم از تجربیات و پتانسیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه بازسازی و احداث آزمایشگاه‌های دانشگاه دمشق استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز