خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

ایستگاه متروی ندامتگاه تهران بزرگ راه‌اندازی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۶۳

علیرضا زاکانی در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه، ضمن تاکید بر حمایت شهرداری از خانواده های زندانیان، از احداث ایستگاه مترو و ایجاد فرهنگسرا و ایستگاه آتش نشانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، به منظور بررسی وضعیت رفاهی زندانیان و رفع مشکلات حوزه زندان ها، علیرضا زاکانی به ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه رفت.

شهردار تهران صبح روز جمعه برای کمک به حوزه زندان و زندانبانی با همراهی عبداله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، ناصر حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی عمرانی، سعید شاکر مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان ها در ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه حضور یافت.

در این دیدار که علی رستمی مدیر کل زندان های استان تهران نیز حضور داشت، مشکلات این دو مرکز از جمله دوری و تردد کارکنان و خانواده های زندانیان، عملیات تعریض جاده و ساخت سالن ملاقات جدید، سختی آب و فرسایش های سریع سیستم های آب رسانی و موارد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بازدید که در ادامه حضور روز پنجشنبه محمدمهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دفتر شهردار تهران و دعوت وی صورت گرفته بود، موجب آشنایی بیشتر مسئولان عالی شهر تهران با وضعیت خدماتی، رفاهی و تربیتی زندان ها می شود.

شهردار تهران با مثبت ارزیابی نمودن اقدامات صورت گرفته در بخش های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این دو مرکز گفت: لازم است با تمام امکانات شهری برای حمایت از خانواده های زندانیان تلاش کنیم.

علیرضا زاکانی ادامه داد: زندان جزء جدایی ناپذیر جامعه است و موجب برقراری نظم و امنیت شهروندان می شود.

وی در خصوص ساخت ایستگاه مترو جهت سهولت رفت و آمد خانواده های زندانیان، ایجاد ایستگاه آتش نشانی، فرهنگسرا و تصفیه خانه آب قول مساعد داده، ابراز امیدواری نمود شهرداری عملیات آسفالت محوطه بیرونی و داخلی ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه را به زودی انجام دهد.

زاکانی همچنین گفت: کمک های آموزشی و فرهنگی در اختیار زندانیان به ویژه مددجویان زن قرار خواهد گرفت.

مدیر کل زندان های استان تهران در حاشیه این بازدید گفت: پدیده زندان، برای جامعه خوشایند نیست ولی با کمی تامل می توان به این نتیجه رسید که هر جا خانواده و جامعه به وظیفه تربیتی اش عمل نکرده، یک نفر به مجموعه زندان اضافه شده است.

علی رستمی ادامه داد: اگر زندان نباشد، جامعه و اجتماع امنیت ندارد، آزاد بودن یک قاتل یا سارق موجب سلب آسایش شهروندان می شود اما با این حال تلاش می شود زندان آخرین مرحله در مجازات ها باشد.

وی همچنین گفت: زندان نباید در مقابل کم کاری تربیتی خانواده و جامعه تنها بماند و مسئولیت اصلاح زندانی را بر دوش بکشد.

رستمی افزود: تمام نهادهای شهری و اجتماعی، اندیشمندان و نیکوکاران باید به عرصه کارزار تربیتی وارد شده، زندانی را به مسیر درست زندگی هدایت نموده، وی را مورد پذیرش قرار دهند.

او در پایان حضور مسئولان عالی شهر و استان تهران در زندان ها را نقطه آغاز تعامل سازنده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه دانست و گفت: هر چه این حضورها بیشتر باشد، مشکلات زندان ها حل شده، بجای دغدغه آبرسانی و دیگر امور رفاهی بر آموزش، تربیت و حرفه آموزی تمرکز خواهیم داشت.

بنا به این گزارش، شهردار تهران و مسئولان سازمان زندان ها در ادامه به اردوگاه کاردرمانی فشافویه رفته، وضعیت نگهداری معتادان متجاهر شهری و روش های درمان اعتیاد در این مرکز را نیز بررسی کردند.

شهردار تهران در بازدید از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فشافویه که معتادان متجاهر مشغول به کار بودند، این اقدام را ارزشمند خواند و مورد تقدیر قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز