خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری مطرح کرد:

ضرورت ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۷۴۳

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ضروری است.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی در بازدید از کارخانه نخ‌کش حریر در مشهد و دیدار با چند نفر از کارآفرینان زن، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پسران روستایی برای اشتغال به شهرها مهاجرت کرده و آمار دختران مجرد در روستاها افزایش پیدا کرده‌ است.

وی افزود: افزایش دختران مجرد در روستاها آسیبی است که می‌توان از آن با ایجاد اشتغال و ایجاد فرصت‌های کسب و کار خرد در روستاها و جذب سرمایه‌های کوچک در این مناطق جلوگیری کرد.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر خطر خالی شدن روستاها از جمعیت گفت: باید سرمایه‌های کوچک را جذب روستاها و از این طریق اشتغال لازم را برای روستاییان ایجاد کنیم. 

 خزعلی ادامه داد: لازم است کارگاه‌هایی که قابلیت توسعه در نقاط کوچک را داشته و به زیرساخت‌های گسترده‌ای نیاز ندارند از شهرها به روستاها منتقل شوند. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: دولت سیزدهم درصدد است فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار به ویژه برای زنان را تسهیل کرده و تسهیلات بانکی را به جای افراد به کارآفرینان اختصاص دهد تا بتوان کار و کارآفرینی را در بین جامعه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار توسعه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز