خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد:

عزم جدی دستگاه‌ها برای پاک شدن چهره شهر از حضور متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۶۰

استاندار تهران در باره اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار معتادان متجاهر و متکدیان در سطح شهر تهران در مدت زمان شش ماه توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری، استاندار تهران در حاشیه نشست قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ و جمعی از مسئولان و مقامات استانی برگزار شد، گفت: این جلسه با حضور همه دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در این جلسه هماهنگی بین همه دستگاه‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی در استان تهران ایجاد شد.

وی ادامه داد: مسایل اجتماعی اعم از آسیب‌های اجتماعی است جدای از آن حل و تفسیر می‌شود و بخشی از مسایل اجتماعی در درازمدت باید رفع شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات ما جهادی و فوری است و قصد داریم در کمترین زمان ممکن این اقدامات شکل بگیرد از همین رو جلساتی را با شهردار تهران نیروی انتظامی و بهزیستی داشته‌ایم.

منصوری تصریح کرد: عزم همه دستگاه‌ها بر این است که انشاالله در کمتر از شش ماه سیمای استان تهران با اولویت شهر تهران از بعضی از معضلات را مانند کودکان کار و خیابان، متکدیان و معتادان متجاهر که منجر به آزرده شدن خاطر مردم می‌شوند پاک کنیم.

وی ادامه داد: البته کمترین کار در این حوزه جمع‌آوری این افراد است و برنامه شش ماه تا یک سال را برای نگه داشت و بازاجتماعی کردن این افراد داریم. همچنین برنامه‌هایی برای بازتوانی و اشتغال برای این افراد در نظر گرفته‌ایم تا مجددا به این چرخه باز نگردند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که در سال‌های اخیر نیز طرح‌های مشابهی بارها انجام شده است که منجر به شکست شده آیا برنامه‌ریزی برای به ثمر نشستن این طرح دارید؟ گفت: ما قبل از تشکیل این جلسه یک آسیب‌شناسی جدی در خصوص طرح‌هایی که در گذشته صورت گرفته انجام داده‌ایم من معتقدم عزم و اراده جدی و استمرار این طرح ها برای به ثمر رساندن آن بسیار اهمیت دارد این طرح‌ها باید استمرار داشته باشد و یکی از نقاط ضعفی که در گذشته در اجرای این طرح‌ها وجود داشته، عدم هماهنگی بین دستگاه‌ای اجرایی بالاخص دستگاه‌های حاکمیتی و شهرداری تهران بوده است اما امروز مفتخریم اعلام کنیم که هماهنگی و همدلی خوبی بین شهرداری تهران و دستگاه‌های حاکمیتی وجود دارد چرا که پشتیبانی از دستگاه‌های اجرایی و به ویژه شهرداری در اجرای این طرح ها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ما معتقدم اجرای این طرح کار سختی نیست چرا که در همین کشور خودمان نمونه‌های مشابه آن را اجرا کردیم که موفق هم بوده‌ایم اما همان طور که گفتم مهم‌ترین موضوع در این مساله استمرار کار است همچنین بخش دیگری از نقاط ضعف طرح‌های گذشته موضوع بازاجتماعی کردن این افراد بوده است جمع‌آوری و نگه داشت ابتدای تدبیر است و باید برنامه‌ای برای بعد از آن نیز داشته باشیم. مساله اصلی در بحث حفظ و نگه داشت این افراد موضوع اشتغال آنهاست و ما برای موضوع اشتغال این افراد بلافاصله بعد از نگه داشت و جمع‌آوری آنها برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم شغل مناسب برای آنها ایجاد کنیم چرا که در غیر این صورت ممکن است این افراد دوباره به همان شرایط قبلی بازگردند.

استاندار تهران تاکید کرد: با عزم جدی که در این زمینه وجود دارد امیدواریم بتوانیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز