خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

ورود سالیانه ۱/۵ میلیون خودروی جدید به ناوگان کشور/ سهم تقصیر سازمان حفاظت محیط‌زیست در حادثه تصادف خبرنگاران مشخص شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۰۱۸

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سالیانه ۱.۵ میلیون میلیون خودروی جدید وارد ناوگان کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست فصلی با رئیس پلیس راهور راه و راهور ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نشست گزارشی از عملکرد پلیس راهور در بخش‌های مختلف ارائه خواهد شد، اظهار داشت: مدیریت ترافیک مبتنی بر تجهیزات به بروز، تسهیل در رفت و آمد و برنامه‌های شش ماه دوم امسال در حوزه ترافیک مورد بررسی قرار گرفت. 

وی در حوزه ترافیک در کلانشهرهای تهران گفت: زیر ساخت‌های ترافیک تهران گنجایش این وسیله نقلیه را ندارد؛  ورود خودرو سالیانه رو به افزایش است و حدود ۱/۵ میلیون خودرو سالیانه به ناوگان کشور اضافه می‌شود و هیچ خودرویی اسقاط نمی‌شود. 

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه به دلیل کرونا و سرد شدن هوا استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شده است، گفت: حمل و نقل عمومی به دلیل کمبودهایی که وجود دارد ناکارآمد است. 

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک باید تناسب ورود خودروی جدید با خروج ناوگان فرسوده، تسهیل در خرید ناوگان عمومی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گیرد؛ برای کاهش ترافیک باید مدیریت سفر توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در روزهای آخر پاییز و ورود به زمستان قطعا آلودگی به خصوص در مرکز کلانشهرها بیشتر خواهد شد، گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک در طرح ترافیک فقط ۱۰۵ هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند و اگر این مصوبه به خوبی اجرا شود شاهد کاهش آلودگی خواهیم بود. 

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه در درون و برون شهرها داریم که مکرر به وزارت راه اعلام شده و در سال‌های اخیر فقط ۲۶۰ نقطه اصلاح شده است؛ ۴۴ درصد فوتی‌های امسال در نقاط حادثه خیز بوده است. 

او درباره تصادف خبرنگاران گفت: سهم تقصیر برای سازمان محیط زیست و وزارت راه مشخص شد و در محاکم قضایی در حال پیگیری است. پلیس هیچ اقماضی نخواهد کرد. 

سردار هادیانفر گفت: راننده به عدم رعایت قوانین و کنترل خودرو، عدم ایمنی خودرو و محیط زیست به دلیل اینکه میزبان آن‌ها بوده و شرایط را فراهم نکرده، مقصر شناخته شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز