خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیشترین تصادفات در بزرگراه‌های آزادگان و امام علی (ع) اتفاق می‌افتد/ مشخص شدن سهم تقصیر عابران پیاده در حوادث رانندگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۷۳۷

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات در بزرگراه‌های آزادگان و امام علی(ع) اتفاق می افتد.

«سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی گفت:  ۷۰ هزار موتور در پارکینگ ها رسوب کرده بودند. تسهیلات بسیار خوبی برای ترخیص این موتورسیکلت ها در نظر گرفته شد اما هنوز ۵۰ – ۶۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ مانده است.

وی همچنین با اشاره به طرح ترخیص خودروهای رسوبی ادامه داد: تسهیلات خوبی برای خودروهای رسوبی نیز در نظر گرفته شده بود، با توجه به این تسهیلات در همان ابتدا مراجعات خوبی به مراکز ترخیص خودرو صورت گرفت و بخش زیادی از خودروهای رسوبی نیز ترخیص شده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تعدادی از خودروهایی که همچنان در پارکینگ ها باقی مانده در واقع خودروهایی هستند که یا مسائل قضایی و حقوقی یا مسائل این چنینی دارند. اما عمده خودروها با توجه به تسهیلاتی که ارائه شده است ترخیص شده اند.

سردار حمیدی درباره برخورد با عابران متخلف که در تصادفات نیز نقش دارند، تصریح کرد: از سالهای ۸۹ و ۹۰ که قانون جدید ابلاغ شد، ۱۵ الی ۱۶ مورد نیز در این قانون برای عابران پیاده در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: براساس این قانون عابری که به تکالیف خود در حوزه راهنمایی و رانندگی عمل نکند و از محل گذرگاه روگذر یا زیر گذر در هنگام عبور از عرض خیابان استفاده نکند و این موارد را رعایت نکند، و باعث بروز حادثه ای شود، قطعا برای عابر هم سهم تقصیر در نظر گرفته می شود. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در برخی از موارد عابر صددرصد مقصر بوده است. در برخی از موارد هم عابر حدود ۵۰ درصد مقصر بوده است، تصریح کرد:  در حوزه عابر پیاده ۱۰۸ نفر عابر پیاده بدلایل مختلفی چون عبور از عرض آزادراه و عبور از مناطق تاریک فقدان پل های زیرگذر  و روگذر  و عدم توجه  عابرین جان خود را از دست داده اند.

سردار حمیدی همچنین درباره اینکه بیشترین تصادفات در کدام معابر اتفاق می افتد، گفت: بیشترین تصادفات ما در حوزه بزرگراهی است و بزرگراه امام علی  ع و بزرگراه آزادگان جز این موارد هستند و این دو بزرگراه که شمالی جنوبی هستند و بزرگراه آزادگان که کمربندی است، بیشترین سهم تصادفات را دارند.

به گفته وی البته شب ها تصادفات را در این محل ها بیشتر داریم بویژه با وجود عابرین و کارتن خواب ها بیشترین بحث تصادفات را در این مناطق شاهد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز