خبرگزاری کار ایران

تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۲۴

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مسائلی که فکر می کنم در تهران ملموس باشد، بحث پسماندهاست که باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی سلاجقه»، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در بازدید از آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: مدیری موفق خواهد بود که یکی از معضلات محیط زیستی تهران را حل کند. یکی از مسائلی که فکر می کنم در تهران ملموس باشد، بحث پسماندهاست که باید مدیریت شود. 

او افزود: اینجا ورودی شهر تهران و به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) نزدیک است، مهمان های خارجی در این مسیر می آیند و می روند و این زیبنده پایتخت ما نیست، انشالله همه تلاش می کنیم و من نیز داده های میدانی را جمع آوری می کنم که سعی می کنیم اینجا را سامان بدهیم. 

سلاجقه گفت: کار ما کار فرمالیته نیست، اما سعی می کنیم با همت شما و فرهنگسازی و مطالبه ی صادقانه ای که شما به نحو مطلوب انجام می دهید، این مساله حل شود. ما در کنار شما مطالبه گریم. 

او افزود: ما باید حتما به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنیم و هوشمندسازی و بحث های دیجیتالی نیز حتما باید انجام شود. از طرفی اپلیکیشن های مربوط به پسماند هم مهم است. 

سلاجقه گفت: پسماندی که وارد این حوزه می شود چیزی در حدود 64 درصد رطوبت دارد. باید حتما از مبدا تفکیک صورت بگیرد. این 64 درصد رطوبت بوی نامطلوب ایجاد خواهد کرد. 5200 تن پسماند زباله ای که در روز اینجا داریم، مطمئنا بوی نامطبوعی ایجاد خواهد کرد. در نتیجه اجازه بدهید همانطور که در این چندساله اقدامات صورت گرفته، باید گام به گام این مساله حل شود و ما سعی می کنیم طرح های جهادی در کنار خود شهرداری اتفاق بیافتد که یک روند ملموس در حل این معضل ایجاد شود. 

او افزود: ما به عنوان یک دستگاه ناظر حاکمیتی به اینجا می آییم و مطالبه هایی هم که در این زمینه انجام شده را طبق قانون می خواهیم انجام دهیم. با آقای زاکانی هم صحبت کرده ایم و خوشبختانه ایشان رویکرد محیط زیستی خوبی دارند. 

سلاجقه گفت: محور اصلی ما در بحث آلایندگی و حمل و نقل عمومی شهر تهران است که مطالبه جدی مان از شهرداری تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز