خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت در دیدار وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان اعلام کرد؛

آمادگی کشور ایران در میزبانی از بیماران کشور ترکمنستان در قالب توریسم سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۷۴

دکتر جان بابایی صبح امروز در دیدار با دکتر چاری آقامیرادوف معاون وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان ضمن تشریح پتانسیل های حوزه درمان کشور گفت: ظرفیت درمانی کشور ایران در زمینه هایی از جمله پیوند، سلول درمانی و سرطان بسیار بالاست و سالانه بیماران زیادی از کشور های همسایه جهت دریافت خدمات تخصصی به کشور ما سفر می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «قاسم جان بابایی»، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کشور ایران در عرصه پیوند اعضا، دارای جایگاه بالایی است و تقریبا تمامی پیوندهای مهم از جمله قلب، ریه، روده، لوزالمعده و قرنیه توسط اساتید و پزشکان متخصص صورت می‌گیرد. به طور مثال در شیراز سالانه بیش از ۶۰۰ پیوند کبد با موفقیت انجام می‌شود. همچنین ۱۸ مرکز پیوند مغز استخوان در حال فعالیت است.

جان بابایی افزود: همچنین امکان ارائه خدمات قلبی عروقی پیشرفته از جمله خدمات تعویض دریچه‌های قلب، جراحی قلب اطفال و نیز خدمات تخصصی سرطان در تهران و چندین شهر کشور وجود دارد. در استان‌های شمالی نیز ظرفیت برای ارائه خدمات تخصصی و همکاری با کشور ترکمنستان فراهم است.

وی ادامه داد: ما بیش از ۲۰۰ بیمارستان بین المللی و دارای شرایط پذیرش بیمار خارجی داریم که خدمات تخصصی پزشکی را ارائه می‌دهند که با توجه به شرایط کشور از جمله نوع و کیفیت خدمات، هزینه‌های درمانی و هزینه‌های هتلینگ برای تمامی کشورهای همسایه مقرون و به صرفه است و پزشکانی در طراز بین المللی این خدمات را ارائه می‌دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین آمادگی کاملی برای شناسایی ظرفیت‌ها در قالب توریسم سلامت و پذیرش بیماران خارجی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با شناسایی نیاز‌ها همکاری خوبی در این خصوص صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان نیز در این دیدار بیان کرد: ایران ظرفیت خوبی در حوزه پزشکی داراست و پیش از کرونا نیز شهروندان ترکمنستان برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می‌کردند. امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب با همکاری و رایزنی دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز