خبرگزاری کار ایران

ضرورت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در مورد ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۸۹۹

نشست مشترک معاون رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست مشترک گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بستر قوانین و بودجه جاری در سراسر کشور در حال اجراست که بر اساس نیازهای روز جامعه ایثارگری و متناسب با شأن و منزلت این عزیزان نیازمند گسترش همه جانبه است.

وی افزود: گشایش و بسط خدمات متناسب با نگاه قانون‌گذار نیازمند اختصاص بودجه کافی است تا نسبت به ادای دین به فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه بزرگ ایثارگری اقدام شود هر چند این خدمات ذره‌ای از ایثارگری این عزیزان را جبران نخواهد کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت اعمال تمهیدات قانونی از سوی نهادهای نظارتی درباره دستگاه‌های مستنکف از قانون در قبال ایثارگران گفت: تأمین اشتغال و مسکن ایثارگران و بسیاری از خدمات قانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها در عمل اجرایی نمی‌شود و برخی از دستگاه‌ها بجای انجام تکالیف قانونی در فرایندی معکوس ایثارگران را به بنیاد ارجاع می‌دهند اما این روند با همکاری سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در مسیر صحیح و قانونی خود قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: سازمان بازرسی کل کشور در امر خدمت رسانی به ایثارگران می‌تواند کمک شایانی به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه معاضدتی انجام دهد. در قدم اول پیشنهاد می‌کنم کارگروهی شامل مسئولان مرتبط در هر دو سازمان از زاویه «قوانین» و «بودجه» گزارشی متناسب با توسعه‌بخشی خدمات رسانی به ایثارگران تهیه و تدوین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این نشست با تبریک انتصاب دکتر قاضی زاده به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: توفیق خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شأن و مرتبه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، والا و ارزشمند است و امیدواریم همه متولیان این نهاد مقدس خادم شایسته‌ای برای نظام اسلامی و خاندان معظم شاهد و ایثارگر باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: لازمه حکمرانی خوب، نظارت است. مجریان مجرب همراه با نظارت کارآمد تحقق اهداف را عملی می‌سازند و با شناسایی آسیب‌ها بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در پایان با استقبال از پیشنهاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تشکیل کارگروه مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بازرسی کل کشور گفت: امر نظارت در فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها و تعامل روز به‌روز تقویت شود.

در ادامه این نشست، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح فعالیت‌ها، اولویت‌ها، اقدامات و برنامه‌های حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز