خبرگزاری کار ایران

بازگشایی بدون محدودیت بسیار خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۷۳

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه خوشبختانه در دنیا جهش خاص جدیدی در بیماری کرونا رخ نداده که مورد توجه قرار بگیرد، گفت: مهم ترین کار این است که ما نظام تست گیری را قوی کنیم و واکسیناسیون را افزایش دهیم. ما تا زمانی که واکسیناسیون را تا بالای هشتاد درصد نرسانیم، صحبت از بازگشایی بدون محدودیت میتواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پیام طبرسی»، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: در مورد کرونا، آمار کشوری گویاست و خوشبختانه روند کاهشی را در اکثر مناطق داریم. هرچند تعداد شهرهای قرمز به 16 شهر افزایش پیدا کرده است، در کل آمار کرونا و میزان مرگ و میر رو به کاهش است، البته این به معنی این نیست که هشدارها ها را برداریم. زیرا احتمال موج ششم هنوز هست.

او بااشاره به اینکه محورهای جلسه امروز کمیته علمی کشوری کرونا روش های تست گیری، اینکه از چه کسانی تست گرفته شود، الزامات هوشمند سازی، اینکه تست ها به چه صورت انجام شود و چه نوع تستی انجام شود، بود گفت: درارتباط با هشدارها باید بیشتر دقت کرد، الان دیگر محدودیتی در کشور نداریم و همه کارها در حال انجام است. باید با دقت بازگشایی مدارس انجام شود به این دلیل که بیماری که شروع به اوج گیری میکند، کنترل آن سخت خواهد بود و باید سعی کنیم تا جایی که میشود دوباره موجی ایجاد نشود.

او افزود: ما الزامات علمی را میگوییم و الزامات اجرایی در اختیار ما نیست. الزامات علمی این است که تا موقعی که بالای هشتاد درصد واکسن نزده باشند و دو هفته از واکسن زدن آن هشتاد درصد نگذشته باشد، همان چرخه بیماری و افراد مساعد بیماری وجود دارند. تازه بعد از هشتاد درصد واکسیناسیون کماکان در کشورهایی مانند انگلیس دیده میشود که روزی 40 هزار مبتلا و 160 نفر مرگ دارند. بنابراین این مساله موجب مننفی شدن کووید نمیشود و فضاهای بسته حتما به الزامات بهداشتی احتیاج دارد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه یکی از نکات مسافرت است، گفت: متاسفانه هنوز در این زمینه موفق نبودیم، کسانی که در این چند مدت به خارج از کشور میروند، برای مثال جمعیت زیادی که برای مراسم اربعین رفتند و تعداد زیادی افراد ترکیه رفتند، اما اینها وقتی برمیگردند اکثرا بیمار میشوند. هنوز کنترل خوبی نداشتیم و احتمال ورود بیماری از مرزها را جدی میکند. اینکه در مرزها آمار بالا رفته است علتش ممکن است همین باشد که اتفاق میافتد. مهم ترین کار این است که ما نظام تست گیری را قوی کنیم و واکسیناسیون را افزایش دهیم. ما تا زمانی که واکسیناسیون را تا بالای هشتاد درصد نرسانیم، صحبت از بازگشایی بدون محدودیت میتواند بسیار خطرناک باشد.

او افزود: خوشبختانه در دنیا جهش خاص جدیدی رخ نداده که مورد توجه قرار بگیرد. در ارتباط با دلتا در برخی کشورها گونه های جهش یافته ی دیگری را گزارش کرده اند اما به هرحال به غیر از دلتا جهش جدیدی نداریم که بخواهد مورد خطر باشد. این خوب است اما از طرفی هم اگر بخواهیم به صورت بدون محدودیت بازگشایی کنیم، خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز