خبرگزاری کار ایران

رییس انستیتو پاستور ایران مطرح کرد:

لزوم بازنگری پروتکل‌ها و روش‌های آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۵۶۳

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: بحثی که در حال حاضر مطرح است، بازنگری پروتکل‌ها و روش‌های آزمایشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا بیگلری» رییس انستیتو پاستور ایران در حاشیه جلسه علمی کشوری کووید در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تشخیص یکی از مهم ترین مراحل کنترل بیماری کووید است و در بحران کووید 19 هم با توجه به اینکه شروع ناگهانی بیماری در کشور را داشتیم اما خوشبختانه توانستیم شبکه ملی تشخیص آزمایشگاهی را راه بیاندازیم.

او افزود: بحثی که در حال حاضر مطرح است، بازنگری پروتکل ها و روش های آزمایشگاهی است. با توجه به اینکه سطح واکسیناسیون در کشور خوشبختانه به میزان مطلوبی نزدیک می‌شود، مسلما تغییری در این روند خواهیم داشت که چگونه از آزمایش های تشخیصی استفاده کنیم آن هم برای اینکه بتوانیم مشکلات ناشی از پیک ها را در کشور کاهش دهیم.

بیگلری گفت: من یادم می آید در شروع بحران، غیر از انستیتو پاستور ایران فقط دو آزمایشگاه بود که میتوانست کووید را تشخیص دهد. اما وقتی که محوریت و مدیریت راه اندازی شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید 19 به انستیتو پاستور ایران سپرده شد، در همان روزهای اول، از تمام بیمارستان های کشور، نمونه ها از 750 بیمارستان سراسر کشور وارد انستیتو پاستور می‌شد و کار بسیار سختی بود که باید کل نمونه ها را بررسی می‌کردیم. این مستلزم کار و تلاش شبانه روزی بود که همکارانم در انستیتو پاستور ایران انجام دادند اما به تدریج آزمایشگاه ها افزوده شد و الان بیشتر از 480 آزمایشگاه داریم که با ما کار می‌کنند. بدون اینکه هیچ دستگاهی از خارج از کشور وارد شود و حتی در تامین مواد مصرفی و کیت ها هم مشکل داشتیم، خوشبختانه کشور در اوج تحریم ها توانست فرصتی را خلق کند که برای تمام تهدیدهای آتی هم کارساز خواهد بود.

او افزود: روزهای اول نمی‌توانستیم بیش از دو یا سه هزار آزمایش انجام دهیم، اما الان امکان تشخیص حداقل 200 تا 250 هزار آزمایش به صورت روزانه در کشور فراهم است که البته اگر نیاز باشد با توجه به وجود شرکت هایی که کیت ها را تولید می کنند و آشنایی کارشناسان کل کشور با نحوه آزمایش ها، می‌توانیم به سرعت این ظرفیت را به مقدار بالاتر هم برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز