خبرگزاری کار ایران

درخواست پلیس راهور برای لغو ممنوعیت تردد شبانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۵۱۱

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از طرح درخواست لغو ممنوعیت تردد شبانه به ستاد کرونا استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: قوانین مختلفی برای بهبود هوای تهران وضع شده اما کافی نیست چرا که قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد. همچنین باید سازمانها را نسبت به تکالیف شان مکلف کرد واز طرفی حمل و نقل عمومی فرسوده است و تعداد آنها کم است و بیشترین آلودگی مربوط به حمل و نقل عمومی است.هر موتور سیکلت سه برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کند. در شرایط کرونا نیز استفاده از موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم دستگاهها به تکالیف خود عمل کنند تا ما هم و غم مان آمدن باد برای رفع مشکل آلودگی هوا نباشد و بتوانیم مانند بسیاری از کشورها این مشکل را برطرف کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس نمی تواند بدون سیستم و سامانه ۸ میلیون دستگاه و موتورسیکلت را صرفا با ماموران کنترل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آرام آرام به شرایط قبل از کرونا بر می گردیم هنوز به اوج ترافیک نرسیدیم و تقریبا ساعت ۲۱ بزرگراهها به حالت عادی خود باز می گردد.

او با اشاره به ساعت طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شود این ساعات به افرادی که قصد دارند با وسیله نقلیه خود تردد کنند، کمک می کند. بنابراین افزایش سفر را در سطح شهر شاهد هستیم و ۳۷ درصد افزایش سفر را شاهد هستیم البته نسبت به شرایط قبل از کرونا ۳۳ درصد کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داریم و استفاده از این وسایل به یک سوم رسیده است.

وی ادامه داد: مردم به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی حاضر به استفاده از حمل و نقل عمومی نیستند اما به هر میزان که رجوع مردم به حمل و نقل عمومی بیشتر باشد ترافیک کمتر می شود. همچنین محدودیت تردد شبانه در ایجاد ترافیک تا قبل از ساعت ۲۲ تاثیرگذار است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اصلاح ساعات کاری، اصلاح ساعات طرح ترافیک و لغو محدودیت شبانه از درخواست های پلیس بوده است. ما تقاضا داریم طرح ترافیک به شرایط قبل از کرونا بازگردد. هنوز بارندگی در تهران شروع نشده و شاهد ترافیک هستیم اگر بارندگی در تهران آغاز شود با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: ما پیشنهاداتمان را به ستاد استانی مقابله با کرونا و شورای عالی ترافیک داده ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال ۲۷۵ نفر از همشهریان را از دست دادیم، گفت: در سال حدود ۶۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و ما تلاش کرده ایم در دو سال گذشته این روند را کاهش دهیم.  ۱۰۸ عابر به دلایل مختلف از جمله عبور از عرض بزرگراه، عدم پل زیرگذر و روگذر فوت کرده‌اند. ۱۰ الی ۱۵ درصد تردد موتورسیکلت نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است. همچنین ۱۱۰ هزار نفر از موتورسواران آموزش های لازم را از طریق طرح موتوریار دیده اند.

وی ادامه داد: شهر در تسخیر موتورسواران متخلف است. ما می خواهیم شهرمان منضبط شود و صرفا صحبت نمی کنیم. باید در این خصوص جمعی فکر کنیم و به دنبال رضایت بخشی از جامعه نباشیم و آن بخش از جامعه را که به دلیل رفتارهای اشتباه موتورسواران آسیب می بینند را هم مورد توجه قرار دهیم. ما از نظارت همه صاحبنظران در این زمینه استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: همچنان ۵۰ الی ۶۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ باقی مانده است. ما به دنبال رفع کاستی های طرح موتوریار هستیم و از نمایندگان مجلس که با این طرح مخالف هستند درخواست می‌کنیم تا اگر طرحی برای اصلاح آن دارند ارائه دهند. در موتورسیکلت های توقیفی موتورهای سرقتی، شکایتی و ... نیز داشته‌ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شماره گذاری خودروهای جدید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را در تهران از دست می‌دهند، گفت: باید حمل و نقل پاک را وارد شهر کنیم که این حمل و نقل الزاماتی دارد و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای رسیدن به این حمل و نقل پاک داشته باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در واکنش به ترک پست سربازی که به یک کودک کار کمک کرده، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مکلف به برقراری ترافیک روان است و ما مسئولیتی برای برخورد با کودک کار نداریم.شیفت سرباز هم در آن زمان که به کودک دیکته می گوید تمام شده است و از ساعت استراحت خود زده بود و این اولین بار نیست که سربازان به کودکان کمک می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز