خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

مأموریت ما در سازمان زندان‌ها اقدام فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۶۷

حاج‌محمدی در دیدار مسئولین قضایی استان گیلان تأکید کرد: با اخلاق دینی و لحن درست می‌توان یک زندانی را اصلاح کرد و مسیر زندگی را به او نشان داد لذا باید راه اصلاح و تربیت را هموار کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در سفر چندروزه خود به استان گیلان و در دیدار رئیس کل دادگستری گیلان بر لزوم مساعدت و تعامل با مقامات قضایی جهت استفاده هرچه بیشتر تٱسیسات حقوقی تاکید کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه زندان‌ها باید تعامل خوبی با مقامات قضایی داشته باشند، افزود: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت و رأفت اسلامی، بسیاری از زندانیان را از ارتکاب مجدد به جرم دور ساخته و هرگز نباید از اصلاح و تربیت این گروه غفلت کنیم.

منش ما در اصلاح مجرمین، اخلاق دینی با لحنی مهربانانه است.

رئیس سازمان زندان ها سرمایه‌گذاری و صرف زمان برای بازگرداندن سالم زندانیان به جامعه پس از تحمل کیفر را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید فرصت بازسازی تربیتی را برای زندانیان فراهم کنیم. زندانیان نیازمند مهر و محبت هستند پس با اخلاق دینی و لحن درست می‌توان یک زندانی را اصلاح کرد و مسیر زندگی را به او نشان داد لذا باید راه اصلاح و تربیت را هموار کنیم.

حاج محمدی ماموریت سازمان زندان‌ها را یک کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌های مددجویان متحمل سختی‌های فراوان هستند و ماهم موظف هستیم که از این مشکلات بکاهیم و این جز برنامه‌های حمایتی ما از خانواده مددجویان قرار دارد.

قضات می‌توانند بهترین نسخه اصلاحی و تربیتی را طراحی کنند

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به اهمیت تعاملات بیشتر قضات کشور با زندان‌ها گفت: قضات می توانند بهترین نسخه را برای ساختارهای اصلاحی و تربیتی طراحی کنند و ارتباط دوسویه زندان‌ها و دادگستری اقدامی مفید است که باید بیش از گذشته شکل بگیرد.

وی با اشاره به موفقیت زندان‌های گیلان در حوزه اشتغال مددجویان، گفت: زندان‌ها باید با استفاده از اعتبارات استانی، اقدام به بازسازی فضای زندان کنند تا به حد استاندارد برسد و بدین ترتیب اهداف تربیتی ما بهتر از قبل به سرانجام رسد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان نیز با بیان اینکه طی نشست‌های تخصصی از مسئولین قضایی خواسته‌ایم حضور پررنگ و مستمر در زندان‌ها داشته باشند، گفت: به آنان همواره توصیه کرده‌ام مجازات‌های جایگزین حبس را در رأس کار قرار دهند زیرا این امر جلوگیری از چرخه مجدد جرم برای فرد آزادشده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز