خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دادگستری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قضات موظف به استفاده از "نظام نیمه‌آزادی" در آرای خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۸۴۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران درباره نظام نیمه‌آزادی زندانیان توضیحاتی ارائه کرد.

"علی دیزجی" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استفاده از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی در خصوص مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان و همچنین نظام نیمه آزادی زندانیان و اشتغال زندانیان گفت: در زمینه اشتغال زندانیان سازمان زندان ها فعال است و کارگاه‌ها و تاسیساتی را در این خصوص دارد، اما برای پشتیبانی از سازمان زندان ها اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان تهران ۳۷ مرکز فعال دارد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کرده ایم که براساس آن از این ۳۷ مرکز سازمان زندان تهران استفاده کرده و محکومان جرائم تعزیری ۵ و ۶ را برای مهارت آموزی به این مراکز اعزام کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران ادامه داد: جرائم تعزیزی ۵ و ۶ جرائم سبک و کم اهمیت که به موجب رای دادگاه از ماده ۵۶ قانون مجازات اسلامی استفاده کرده و فرد محکوم باید دوره های مهارت آموزی را بیاموزد، قرار شد این مراکز ۳۷ گانه در اختیار سازمان زندان‌ها قرار بگیرد و در زمانی که رای صادر شده است، زندانیان به این مراکز اعزام شده و حرفه‌ای را بیاموزند.

دیزجی تاکید کرد: در قانون جدید مجازات اسلامی نظام نیمه آزادی آمده است که براساس این قانون کسی که جرائم تعزیزی ۵ و ۶ را مرتکب شده است اگر دادگاه به جای زندان تصمیم بگیرد که این فرد یک مهارت یا حرفه ای را بیاموزد در رای دادگاه مشخص می کند و وقتی این حکم در رای دادگاه آورده شود، سازمان زندان ها باید این افراد را به مراکز اعزام کند. در همین راستا ما به همه دادگاه ها بخشنامه زده ایم و اعلام کرده ایم که از نظام نیمه آزادی نیز در آرای خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بنا شد این ۳۷ مرکز در اختیار سازمان زندان ها قرار بگیرد و تعاملی بین آنها برقرار شود و افرادی که برای آنها رای نظام نیمه آزادی صادر شده است به این مراکز اعزام شده و یک حرفه مشخص را بیاموزند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز