خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

انتصاب شهردار منطقه ۱۲ ناشی از ناهماهنگی اداری بود/ واکنش به کوهخواری در بی‌بی شهربانو

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۷۱۳

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره موضوع انتصاب شهردار منطقه ۱۲ گفت: فکر می‌کنم این مسئله ناشی از یک ناهماهنگی اداری بوده است. در همه سازمان‌ها و ادارت این ناهماهنگی‌ها گاهی پیش می‌آید و خیلی نباید به این موضوع بپردازیم. مهم این است که اکنون منطقه ۱۲ یک شهردار دارد که به مردم خدمت می‌کند.

«جعفربندی شربیانی» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به نیمه تمام ماندن صحبت‌های شهردار تهران در جلسه گذشته شورای شهر درباره انتصابات و عدم طرح نظرات اعضای شورا در این باره گفت: ایشان توضیحاتی درباره انتصابات دادند و نیروهای آقای زاکانی نیز در جلسه صحن شورا حضور داشتند، اما هیات رئیسه در آن روز به این نتیجه رسید به مواردی که در دستور جلسه قرار داده، نمی‌رسد و از همین رو فرصت نشد که همراهان ایشان حرف بزنند. 

او ادامه داد: مقرر شد، جلسه‌ای کامل در این زمینه اختصاص داده شود و در بخش زیادی از جلسه به این موضوع پرداخته شود. 

شربانی درباره تذکر خود مبنی بر ضرورت توضیح شهردار درباره انتصابات گفت: تذکرم، تذکر سازنده‌ای بود، چرا که باید از کار خوبی که کردیم دفاع کنیم. وقتی کار خوبی را انجام می‌دهیم، مردم باید بدانند، چرا که قبل از انجام کار، کمیته انتصابات تشکیل می‌شود و کانون ارزیابی به بررسی رزومه‌ها می‌پردازد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر کمیته انتصابات وجود دارد، پس چرا در منطقه ۱۲ شاهد انتصابی بودیم که فرد مذکور تمایلی به این سمت نداشت؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم این یک ناهماهنگی اداری بوده و به این شکل که رسانه‌ها به آن پرداختند، نبوده است. طبیعی است و در همه سازمان‌ها و ادارات این ناهماهنگی‌ها گاهی پیش می‌آید و خیلی نباید به این موضوع بپردازیم. مهم این است که اکنون منطقه ۱۲ یک شهردار دارد که به مردم خدمت می‌کند. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره کوهخواری در بی‌بی شهربانو که شورای شهر پنجم در مصوبه‌ای شهرداری را ملزم به ثبت ملی آن کرده بود، اظهار کرد: حفظ آثار تاریخی شهر تهران که بخش عمده‌ی آن در شهر ری است جزو وظایف ما است و باید این مساله را جدی بگیریم و در حوزه گردشگری از آن استفاده کنیم و هویت شهر تهران را حفظ کنیم. 

شربیانی گفت: نمی‌دانم واژه کوهخواری از کجا آمده است اما باید همه مسائل شهر را با هم ببینیم. نمی‌توانیم یک صنعت بزرگ مثل سیمان تهران را که از سال ۱۳۳۹ آغاز به کار کرده و مرزهای آن با منطقه ۲۰ کیلومترها فاصله دارد نادیده بگیریم. 

او ادامه داد: امروز بیش از دو هزار نفر پرسنل با وضعیت بد اقتصادی در آن اشتغال دارند و بالغ بر ۱۸ هزارتن سیمان در روز تولید می‌کند و یکی از قطب‌های سیمان کشور است. صنعتی است که ۸ واحد دارد. 

شربیانی در واکنش به اینکه این کارخانه سیمان آلودگی شهرری و تهران را به همراه دارد، اظهار کرد: من از آلودگی دفاع نمی‌کنم، بله آلودگی دارد و مردم اذیت می‌شوند، اما باید همه مسائل را با هم ببینیم. 

شربیانی در پاسخ به اینکه آیا موافق هستید که برداشت کوه انجام شود؟ اظهار کرد: نه موافق نیستم. اما می‌گویم باید صنعت، سلامتی، اشتغال و درآمد را در کنار هم ببینیم. ما برای حل مشکلات مردم باید اقناعی عمال کنیم و راهکار بدهیم. 

او ادامه داد: اینکه من هم ۴ سال حرف بزنم و چیزی را نفی کنم و چیزی را ثابت کنم این مشکلی را از مردم حل نمی‌کند و همین وضعیتی می‌شود که اکنون در شهر تهران داریم. 

شربیانی گفت: اگر کارخانه سیمان را به بهترین نوع فیلتراسیون مجهز کنیم و بر آن نظارت داشته باشیم و جریمه‌های سنگین وضع کنیم تا آثار مخرب آلودگی به بیرون بروز پیدا نکند، می تواند این اتفاق تا انتقال انجام شود. نهایتا باید انتقال پیدا کند. صنعت نمی‌تواند در دل شهر قرار گیرد. 

او تاکید کرد: اما قطعا یک کارخانه سیمان با ۸ واحد صنعتی طی یک الی دو سال جابجا نمی‌شود و باید برای جابجایی آن برنامه ریزی داشته باشیم اما معتقدم نباید به مردم آدرس اشتباه بدهیم. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: برای حل مشکل مردم باید راهکار بدهیم و آن‌ها را مرحله‌بندی کنیم. باید به لحاظ فیلتراسیون بهترین نوع فیلتراسیون دنیا وارد شود و برای درآمد خود هزینه کنند و مسئولیت اجتماعی که در قبال مردم دارند را نیز رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز