خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره صدور کارت سبد غذایی برای مادران و نوزادان دارای سوء تغذیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۶۳۱

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خمینی(ره) درباره صدور کارت سبد غذایی برای مادران و نوزادان دارای سوء تغذیه توضیحاتی ارائه کرد.

"حسین خدرویسی" معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به معرفی افراد دارای سوءتغذیه از سوی وزارت بهداشت به کمیته امداد تاکنون چند نفر از کارت سبد غذایی برای مادران و نوزادان دارای سوء تغذیه استفاده می کنند، گفت: در ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در حال حاضر ۶۰ هزار کودک زیر ۵ سال که بر اساس تشخیص مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی شده اند تحت پوشش ما هستند و ماهیانه سبد غذایی دریافت می کنند. 

وی ادامه داد: همچنین حدود ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده براساس معرفی مراکز بهداشت و درمان تحت پوشش ما هستند و ماهیانه از سبد غذایی ما استفاده می کنند. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر هر ماه ۱۰۰ هزار تومان کارت این افراد شارژ می شود، خاطرنشان کرد: این افراد بیشتر در استان های محروم هستند، در استان هایی که ناامن غذایی محسوب شده و افراد دارای بیشترین مشکلات تغذیه ای هستند این خدمات ارائه می شود. 

خدرویسی تصریح کرد: البته این افراد توسط وزارت بهداشت شناسایی شده و متولی تشخیص سوءتغذیه در افراد وزارت بهداشت است و این افراد از سوی وزارت بهداشت پس از تشخیص سوء تغذیه در صورت نیازمند بودن به ما معرفی می شوند و تحت پوشش ما قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد خانواده این افراد نیز تحت پوشش کمیته هستند و از آنجا که کودک یا زن باردار یا شیرده در این خانواده ها نیز حضور دارند از این خدمات نیز بهره مند می شوند. البته برخی از این افراد نیز تحت پوشش ما نیستند اما براساس اعلام وزارت بهداشت این افراد هم به ما معرفی می شوند و این خدمات به آن ها ارائه می شود. 

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد این کارت برای مادران از ۵ ماه پایان بارداری تا پایان ۶ ماهگی نوزاد و برای کودکان هم تا ۷ سالگی شارژ شده و از این خدمات بهره مند می شوند. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه با تحت پوشش قرار گرفتن ۲۱۵ هزار خانوار دیگر هیچ پوشت نوبتی وجود ندارد، گفت: براساس اطلاعات مرکز رصد فقر و پایش امداد و بانک رفاه ایرانیان این افراد شناسایی شده اند و ما برای تحت پوشش قرار دادن این افراد اقدام کرده ایم اما خیلی از این افراد تمایلی به اینکه تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند، نداشتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ما در حال حاضر پوشت نوبتی نداریم، درباره خروج افراد از چرخه حمایت امداد تصریح کرد:ما برای خروج از چرخه حمایت براساس شاخص هایی عمل می کنیم، تعدادی از این خروجیها مبتنی بر توانمندسازی است. برخی از خروجیها عادی (مانند فوت، بازگشت سرپرست خانواده از زندان و...) است.

خدرویسی همچنین درباره پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد گفت: وام کارگشایی که به مددجویان پرداخت می شود از ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده همچنین وام اشتغال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. مددجویان متقاضی وام نیز براساس شاخص ها می توانند درخواست کرده و بررسی های لازم برای پرداخت انجام شده و به افراد واجد شرایط وام پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • داوود بخشی

    من دوساله برا بچم کمتیه کارت داده هنوز هزار تومان نریختن چرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز