خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از زندان آستارا:

وظیفه داریم در کنار خانواده زندانیان باشیم/ از هر بهانه‌ای برای بکارگیری رأفت اسلامی استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۲۹۴

حاج محمدی در بازدید از زندان آستارا و در جمع مددجویان تاکید کرد: نباید از وضعیت زندگی خانواده و فرزندان زندانیان غفلت کنیم چرا که آنان در شرایط پیش‌آمده نقشی ندارند بنابراین وظیفه داریم در کنار خانواده‌های زندانیان باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در جریان سفر به استان گیلان از زندان آستارا بازدید و به گفتگو با مددجویان ساکن در این مرکز نشست. وی در این بازدید چندساعته با اشاره به تأثیرگذاری برنامه‌های سازمان در تعامل بی‌واسطه با مددجویان و خانواده آنان گفت: تعامل با زندانیان درکنار حضور قضات در زندان‌ها و ایجاد اشتغال داخل بندها بوسیله مراکز فنی و حرفه‌ای، یک اقدام جدی در راستای اصلاح و تربیت مددجویان بوده که درحال پیگیری است.

رئیس سازمان زندان ها با تأکید بر تداوم برنامه‎های اشتغال و حرفه آموزی تصریح کرد: زندانیانی که درحال تحمل کیفر هستند و اصلاح شده‌اند، باید از مزایای قانونی برای آزادی برخوردار شوند.

 مددکاران واقف بر پرونده‌های مددجویان و پیگیر مشکلات آنان باشند

حاج محمدی همچنین بر ملاقات‌های تصویری زندانیان با خانواده‌های خود تاکید داشت و گفت: شرایط چنین دیدارهایی باید با تأمین و ایجاد بسترهای لازم فراهم شود تا مددجویان بتوانند با خانواده‌های خود در ارتباط باشند.

وی بر اهمیت کار مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: مددکاران باید واقف بر پرونده‌های مددجویان باشند و از تمامی ابزارها و امکانات قانونی برای آزادی آنان استفاده کنند؛ جرائم اکثر زندانیان جنبه خصوصی دارد لذا نیازمند همت مددکاران، خیرین و شناسایی دیگر ظرفیت‌ها بویژه گروه‌های جهادی است بلکه با اخذ رضایت و یا استفاده از مزایای قانونی بتوان شرایط بهتری برایشان فراهم آورد.

 قضات ناظر زندان دلسوزانه مسائل زندانیان را پیگیری کنند

رئیس سازمان زندان‌ها انجام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان را نیازمند اراده آنان نیز دانست و گفت: وظیفه ماست که به تاسی از پیامبر(ص) به سعادت جامعه و پرهیز از گرفتاری خانواده‌ها کمک کنیم اما بازهم انتخاب با خود افراد است که بهترین راه را برای زندگی انتخاب کنند. 

حاج‌محمدی با بیان اینکه از هر بهانه‌ای برای به کارگیری رافت اسلامی استفاده می کنیم، گفت: زندانیان فرصت دارند تا زندگی خودشان را مرور کنند و از خطاها و اشتباهات درس بگیرند؛ قطعا قضات ناظر زندان‌ها هم دلسوزانه مسائل زندانیان را پیگیری می‌کنند.

از وضعیت زندگی خانواده زندانی غفلت نکنیم

وی خانواده های مددجویان را نیازمند مراقبت دانست و یادآور شد: نباید از وضعیت زندگی خانواده و فرزندان زندانیان غفلت کنیم چرا که آنان در شرایط پیش‌آمده نقشی ندارند بنابراین وظیفه داریم در کنار خانواده‌های زندانیان باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: ۳۰ سال خدمت در امر زندانبانی یک طرف ماجراست و کمک کردن به زندانی برای رهایی از آثار جرم و دست گرفتن از او و خانواده‌اش طرف دیگر؛ این اقدام آنچنان ارزشی خواهد داشت که ندای او و خانواده‌اش را به خداوند می‌رساند. ارزش اینجاست که ما واسطه این موهبت خداوندیم.

لازم به ذکر است که در حاشیه این بازدید، بسیاری از زندانیان از مزایای مرخصی بهره مند شدند و مقدمات آزادی دو زندانی نیز که در حال تحمل کیفر بودند، فراهم شد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز