خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهمِ دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن/ درخواست شهرداری برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تهاتر نفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۴۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاداتی به دولت برای تامین سهم ۱۵ درصدی دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن خبر داد.

«سید مجتبی شفیعی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به همسو بودن دولت و شهرداری در این دوره آیا برای رفع مشکل حمل و نقل شهر تهران با دولت تعامل بهتری خواهد شد که به نفع شهر تهران باشد، اظهار کرد: تعامل مثبتی که بین دولت و شهرداری و مجلس وجود دارد، حتما بر روی حوزه حمل و نقل شهری نیز اثرگذار خواهد بود. 

او ادامه داد: در این خصوص برنامه‌هایی را شروع و مکاتباتی را تنظیم کردیم که مجوزهای خاص و حمایت‌هایی را در موضوعات مختلف از دولت دریافت کنیم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای مثال پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهم دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن را مطرح کردیم. در این زمینه جلساتی را داشتیم و دولت نیز جلساتی را تشکیل داده اند و عزم دولت بر این است که این پیش پرداخت انجام شود و طبق برنامه زمان‌بندی قرارداد کار تحویل رام‌های قطار شروع شود. 

شفیعی گفت: مورد دیگر، مجوز خاصی است که شهرداری تهران از دولت خواسته است تا بتواند بخشی از ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو را از محل تهاتر نفت تامین کند. این درخواست در حال تدوین است. 

او درباره تعداد و جزئیات این درخواست گفت: ستاد کرونا مصوبه‌ای را داشته است برای تامین اتوبوس؛ که این مصوبه در اختیار وزارت کشور است و براساس آن باید ۵هزار دستگاه برای کل کشور تامین شود و اگر حدود دو هزار دستگاه به تهران تعلق بگیرد، مناسب همان درخواست خود را تنظیم کردیم که اگر دولت موافقت کند شهرداری تهران راسا وارد این موضوع شود. 

معاون شهردار تهران درباره درخواست به تعویق افتادن بررسی طرح کمیسیون عمران و حمل و نقل در صحن شورا به درخواست معاونت حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه حدود دو سال تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را به صورت حضوری داشتیم و قرار است که به تدریج مدارس تدریجا بازگشایی شود، باید تمهیداتی را طبق سنوات گذشته داشته باشیم. 

او گفت: مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی هم اقتضا می‌کرد که توجه ویژه‌ای به همه‌ی ابعاد این قضیه برای افزایش ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران داشته باشیم. پیشنهاداتی در غالب یک طرح ارائه شده است که برخی باید به صورت روتین انجام شود و برای برخی نیاز به بررسی بودجه است و به مدت یک هفته درباره تامین اعتبارات کار خواهیم کرد و سپس طرح مجددا در صحن مطرح خواهد شد. 

او درباره اورهال قطارها و اتوبوس گفت: شهرداری تهران در طی سال‌های اخیر در تامین منابع تنها بوده است و منابع دولتی حدود ده سال است که تزریق نشده و توان شهرداری برای تامین بودجه در تعمیر و خرید ناوگان محدود خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز