خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده طب ایرانی بابل:

مخالفت با واکسیناسیون را به طب سنتی نسبت ندهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۷۴

رییس دانشکده طب ایرانی بابل با اشاره به شواهد علمی دیگر کشورها از تاثیر واکسیناسیون در کاهش میزان مرگ‌ومیر در اثر کرونا، بر موافقت طب سنتی ایرانی با این اقدام پیشگیرانه تاکید و حمایت خود را از پویش «طب سنتی مخالف واکسیناسیون نیست»، اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «سید علی مظفرپور»، رییس دانشکده طب ایرانی بابل در پاسخ به سوالاتی که در خصوص تزریق واکسن در میان مردم مطرح است، گفت: اگرچه تزریق واکسن مانند هر اقدام تشخیصی و درمانی دیگری احتمالا عوارضی دارد، ولی شواهد علمی دیگر کشورها نشان می‌دهد که این اقدام به میزان زیادی با کاهش مرگ‌ومیر همراه بوده است.

وی به شواهد علمی منتشرشده در خصوص تاثیر واکسیناسیون در مقابله با کرونا از سوی برخی کشورها اشاره کرد و افزود: داده‌های اداره آمار ملی انگلستان در خصوص درصد تلفات بیماران کرونایی در وضعیت‌های مختلف واکسیناسیون از دوم ژانویه تا دوم ژوئیه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که واکسیناسیون، تا چه میزان مرگ و میر را در صورت ابتلا به کرونا، کاهش می‌دهد.

مظفرپور با نقل قول از مرحوم دکتر محمدمهدی اصفهانی، چهره ماندگار حوزه طب سنتی ایرانی، گفت: ایشان مکرر تاکید می‌کردند که اگر ابن سینا و رازی امروز بودند، حتما از جدیدترین روش‌ها و ابزار روز برای تشخیص و درمان بیماران، بر مبنای پارادایم طب ایرانی استفاده می‌کردند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بابل با مبنا قراردادن دیدگاه این استاد پیشکسوت حوزه طب سنتی ایرانی، افزود: تقاضا دارم، حتی اگر به هر دلیلی قصد مخالفت با واکسیناسیون دارید، این ایده را گردن طب ایرانی، نیندازید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز