خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد وزیر:

آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را برای خوب زیستن آماده کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۰۷

مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت: تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی گفت: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.

وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریت‌های خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی‌بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.

مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش آموز صحبت می‌کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.

نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را کیفیت بخشی به اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه و تحول در محتوا و نرم‌افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه‌ها از استراتژی‌های اصلی کمیسیون «مدرسه‌یاری» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز