خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش سازمان غذا و دارو به گلایه‌ها درباره عدم پیش‌خرید واکسن‌های کرونای داخلی/ ۳ میلیون دوز فخرا و رازی پیش‌خرید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۳۶

رییس سازمان غذا و دارو گفت: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دوز از هر کدام از دو واکسن فخرا و رازی پیش خرید شود. البته این پیشنهاد ما بوده و باید اعتبار آن به تصویب برسد.

«محمدرضا شانه‌ساز» رییس سازمان غذا و دارو در ارتباط با گلایه مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود به خبرنگار ایلنا گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش که بیاید حتما این کار انجام می‌شود و از سوی وزارت بهداشت برروی این مساله تاکید شده است.

او در ارتباط با درخواست مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر تسریع در تایید و صدور مجوزهای این واکسن گفت: واقعیت این است که واکسن حساسیت ویژه‌ای را طلب می‌کند. ما باید یکسری از گزارش‌ها را دریافت کنیم که اطلاعات و گزارش‌های بدی نیز نبوده، اما باید کامل شود و هنوز به حداقلی که باید نرسیده است، اما به محض اینکه کامل شود، کارشناسان ما یقینا آن گزارش‌ها را هم مانند گزارش بقیه تولیدکنندگان، با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت می‌خوانند و موارد را منعکس می‌کنند، پاسخ می‌گیرند و مجوز می‌دهند.

شانه ساز در ارتباط با میزانی که قرار است از این دو پروژه واکسن پیش خرید شود، گفت: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دوز از هر کدام از این دو واکسن پیش خرید شود. این پیشنهاد ما بوده و بالاخره باید تامین اعتبار آن نیز به تصویب برسد.

او همچنین در ارتباط با مساله رو به اتمام بودن ذخایر پانسمان بیماران‌ای بی‌ که از سوی دبیر خانه ای بی اعلام شده بود، گفت: ما با آقای هاشمی و دیگر مسئولان خانه‌ ای بی‌ جلسات متعددی داشتیم، و درحال پیگیری هستیم و نمی‌گذاریم کمبودی برایشان پیش بیاید. قرار شد که به ما اطلاعات بدهند، در هربخشی نگرانی از کمبود وجود داشته باشد، سریعا اقدام می‌کنیم.

او افزود: متاسفانه یکی از مظاهر تحریم همین رفتار زشت شرکت تولیدکننده این پانسمان بود که از ترس آمریکا به ما جنس نداد، اما از کانال‌های دیگر ما برای واردات اقدام کرده‌ایم و الان هم الحمدلله ذخایرمان خوب است و همکاری‌مان با انجمن‌ ای بی‌ بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است. هرمورد کمبودی باشد به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز