خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تصویب شد:

تصویب دو فوریت توقف اجرای اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری/ ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۰۵

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز یک لایحه دو فوریتی و دو طرح یک فوریتی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران یک لایحه و دو طرح در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

در ابتدا لایحه دو فوریتی «توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آیین نامه مالی و معملاتی سازمانهای وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

مهدی چمران درباره این لایحه گفت: این دو فوریت خیلی مهم است. بحث سازمان‌های شهرداری است و اساسنامه آن‌ها عوض شده است و در شرایطی است که شهردار فعلی با اساسنامه جدید موافق نیست و ایرادات فراوانی به آن گرفتند. اساسنامه در وزارت کشور هم مورد تایید قرار گرفته اما به صورت قانون ابلاغ نشده است و فرصت کوتاهی داریم که پیشنهاد شهردار مبنی بر توقف آن را به تصویب برسانیم و مجددا آن را بررسی کنیم. 

لطف الله فروزنده، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران درباره این لایحه گفت: ۱۹ اساسنامه در شورای قبل مصوب و به وزارت کشور رفته است اما اشکلات اساسی دارند و تمام کارشناسان روی این مساله تاکید دارند. 

او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به صورت کارشناسی به آن رسیدگی کنیم شورا به دو فوریت این لایحه رای دهند تا بتوانیم آن را بررسی کنیم. 

به گزارش ایلنا دو فوریت این طرح با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید. 

در ادامه جلسه امروز طرح یک فوریتی «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. سید جعفر تشکری هاشمی در توضیح این طرح گفت: همانگونه که مستحضر هستید وضعیت جایگاه‌های سوخت رسانی در شهر تهران هم به لحاظ توزیع جغرافیایی و هم به لحاظ تعداد جایگاه‌ها و نازل‌ها وضعیت مطلوبی ندارد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال ۸۸ شورای شهر وقت مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه مطالعاتی جامع در خصوص جایگاه‌های سوخت و مکان‌یابی‌هایی که باید بشود صورت گیرد اما مقدمات اجرایی و پیاده‌سازی این مصوبه به شکل مطلوبی انجام نشد و دلایل متعددی داشت که از جمله مهمترین دلایل بحث قیمت زمین در شهر تهران بود به گونه‌ای که برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی برای احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس وجود نداشت. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مصوبه بعدی پیش بینی شده بود شهرداری نسبت به ایجاد این جایگاه‌ها راسا و یا با مشارکت بخش خصوصی اقدام کند اما به دلیل اینکه مجدد تعهد این کار مشخصا بر عهده شهرداری نهاده شده بود جز دو سه مورد عملا کار خاصی اتفاق نیفتاد. 

تشکری هاشمی اظهار داشت: بنابراین ما شاهد بودیم عملا در بحث تامین و ایجاد جایگاه‌های سوخت کار خاصی صورت نگرفت و این در حالی است که بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱.۲، ۳.۴، ۷.۹، ۲۱ بیشترین کسری جایگاه‌های سوخت را دارند و لذا در این طرح پیشنهادی که تقدیم دوستان گردیده، پیشنهاد شده که از زمین‌های بلا استفاده نظیر لچکی‌ها، زمین‌های فاقد کاربری و زمین‌های بلا استفاده به عنوان آورده شهرداری در اختیار بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت گذاشته شود تا مشکلاتی که در خصوص سند و تغییر کاربری نیز وجود دارد را بتوان ساده‌تر حل کرد و نسبت به ایجاد جایگاه‌های سوخت‌رسانی کوچک مقیاس اقدام کرد. 

وی اضافه کرد: با این اقدام بخش خصوصی نیز می‌تواند با نصب جایگاه‌های پرتابل نیازمندی شهروندان را رفع کند. 

تشکری هاشمی در ادامه افزایش آلودگی هوا، ترافیک، ترددهای بی‌مورد و افزایش مصرف سوخت و انرژی و در عین حال نارضایتی مردم از دسترسی به جایگاه‌های سوخت را مهمترین دلایل ارایه یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئله اصلی در تامین این جایگاه از سوی سرمایه گذاران، زمین بوده، ما با این مصوبه راه را برای سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی هموار کنیم. 

به گزارش ایلنا یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید. 

سومین دستور جلسه امروز مربوط به بررسی طرح «الزام شهرداری به ارایه لایحه ایجاد واحد ارایه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران » بود. یک فوریت این طرح در جلسات قبل به تصویب رسیده بود و  جزئیات این طرح با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز