خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر تهران؛

از تذکر شورای ششم به رسانه‌ها تا ورود به گودهای ناایمن

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۵۷

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز چند تذکر را قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر مطرح شد.محمد آخوندی در تذکر خود گفت: هدف اصلی شورای ششم خدمت خالصانه به مردمی است که از عملکرد سیاسی دوره قبل ناراضی هستند. متاسفانه شاهدیم برخی از معدود رسانه‌هایی که اهداف خاص و سیاسی دارند اقدام به نشر اخبار کذبی می‌کنند که هدف آن مشخص است.

او با بیان اینکه در پایان دوره شهری گذشته برای خط خطی کردن کاغذ چند صد میلیون پرداخت شده است اظهار کرد: خبرهایی درباره ایجاد حاشیه و درگیری در جلسات مشترک شورا و شهرداری منتشر شده که همه می‌دانند دروغ است و می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که اختلاف نظر کارشناسی وجود دارد و به معنی اختلاف و درگیری نیست و منشأ انتشار این اخبار نیز مشخص است.

آخوندی درباره انتصابات نیز گفت: در مورد انتصابات نیز ممکن است نظرات متفاوتی وجود دارد و قرار نیست آقای زاکانی نظرات تک تک اعضا را اعمال کنند.

او همچنین از انتصابات خوبی که از بدنه شهرداری شده تشکر کرد.

ناصر امانی در تذکر خود به مصوبه شورای پنجم در ساماندهی املاک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شورای پنجم مصوبه‌ای را با عنوان ساماندهی املاک در شهرداری تهران که در ماه‌های آخر به تصویب رساند. در این مصوبه لیستی را پیوست کردند که شامل ۸۶ ملک است و یک لیست ۸۷ ردیفی پیوست کردند که ۶۰ مورد از این املاک تمدید بهره‌برداری شده و ۲۶ مورد را واگذاری جدید کردند.

او با اشاره به ابلاغیه شهردار درباره املاک گفت: آقای زاکانی در ابتدای حضور ابلاغیه‌ای زدند و واگذاری هرگونه ملکی را متوقف کردند. این مصوبه شورا است اما اگر این لیست نیاز به اصلاح و یا لغو دارد باید شورا درباره آن تصمیم بگیرد. در این مصوبه ۱۴ تکلیف به شهرداری کردند که موعد همه آن‌ها تمام شده است و آنقدر با عجله این کار را انجام دادند که هیچکدام از کارهایی که انجام دادند واقعی نیست. لذا خواهشم این است که چون این مصوبه شورای شهر است و به عنوان مهمترین کارکرد به مردم اعلام شده، شهرداری اگر بنای تغییر آن را دارد به شورا ارائه دهد.

امانی در تذکر دوم خود به مسأله انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در شهرداری اشاره کرد و گفت: دشمنان ما تلاش دارند بگویند در جمهوری اسلامی زنان محدودیت دارند و نمی‌توانند وارد عرصه اجتماعی شوند، پست‌های مدیریتی نمی‌گیرند و طیف انقلابی را متهم می‌کنند که در این زمینه سختگیرتریم. الآن تعداد قابل توجهی خانم در شهرداری داریم که همه تحصیل کرده و فرهیخته‌اند و می‌توانند در بالا بردن کیفیت کارآمدی شهرداران موثر باشند. ۲۰ درصد از ۲۱ نفر حاضر در شورا خانم‌ها هستند و نشان می‌دهد که ما به نقش و حضور زنان در شهرداری تهران توجه داشتیم.

امانی تاکید کرد: حالا که شهردار در حال انتصاب مدیران خود است خواهش می‌کنم به این ماده توجه کنند. ما متعهدیم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی شهرداری را در اختیار خانم‌های شهرداری قرار دهیم و تا پایان برنامه فرصت داریم و نباید این فرصت را از دست داد و ان شاالله آقای شهردار نیم‌نگاهی به خانم‌های شهرداری تهران برای پست‌های مدیریتی داشته باشند.

مهدی عباسی در تذکر خود به مسأله گودهای پرخطر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل بارندگی در پیش است،   گود‌های رها شده در شهر تهران می‌توانند مخاطره ساز شوند و همانطور که می‌دانید در شهر تهران  ۲۲۰ گود رها شده وجود دارد که  برخی از آن‌ها  در سنوات گذشته حادثه آفریدند. این گود‌ها مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است  و گاهی خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.

عباسی افزود: در منطقه ۱۷  تجربه ریزش گودی نچندان بزرگ را داشتیم و متاسفانه ساختمان‌های مجاور آسیب دیدند و خسارات فراوانی به بار آورد، لذا خواهشم این است که شهرداری به طور خاص موارد را دنبال کنند.

سید احمد علوی، تذکر خود را درباره وضعیت گرمخانه ها قرائت کرد و گفت: فصل سرما در پیش است و طبق پیش بینی‌ها هوای امسال سردتر خواهند بود. بنابراین لازم است با توجه به مسئولیتی که بر دوش داریم از همین امروز به فکر آماده‌سازی گرمخانه‌های پایتخت باشیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: سالهاست که مصوبه ساخت ۴ گرم خانه در ۴ پهنه تهران را در شورای شهر داشتیم و هر سال هم بودجه برای آن‌ها تعیین شده اما اتفاقی نیفتاده است.

وی ابراز امیدواری کرد ساخت یکی دو مورد از این گرمخانه‌ها با درایت شهردار و همینطور علاقه شخصی وی به مسائل اجتماعی در سال جاری ساخته و آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز