خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار تهران بر اقدام و عمل جهت کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۹۷

استاندار تهران با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست گفت: کاهش آلودگی هوا نیازمند برنامه دقیق و تامین منابع مالی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: در جلسه هیات دولت موضوع محیط زیست و در راس آن مساله آلودگی هوای تهران مطرح شد و رییس جمهوری در حکم خود خطاب به اینجانب بر این موضوع تاکید داشت.

وی ادامه داد: این موضوع مهم را نمی توان تنها با برگزاری چندین جلسه و تدوین صورتجلسه حل کرد، گرچه برگزاری این جلسات برای هماهنگی انجام کار لازم است اما باید این موضوع مهم را در میدان عمل حل کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه باید پلتفرم جدیدی برای پایتخت ایجاد کرد، افزود: حل مشکل محیط زیست بسیار متفاوت است و باید با همکاری دستگاه های اجرایی این موضوع مهم را به شکل جدید و اقدامی فوق العاده مرتفع کرد.

منصوری سپس گفت: موضوع محیط زیست تهران نیاز به اجرای محکم دارد و برای این موضوع مهم نیاز به اقدام فوق العاده ایت و باید پای اجرا محکم بایستیم.

وی عنوان کرد: بخشی از موضوع محیط زیست در کوتاه مدت و بخش دیگری در بلندمدت مرتفع خواهد شد و دیگر این که فاصله جلسات کارگروه آلودگی هوا را باید کم کرد و در جلسات آینده موضوعات را در مسیر اجرا شدن ببریم.

استاندار تهران با بیان اینکه طبیعی است که برای حل یک سری از مشکلات نیاز به هماهنگی باشد، بیان کرد: فقط موضوع هماهنگی مطرح نیست بخشی از آن به منابع نیز احتیاج دارد و ما باید به دنبال تامین منابع نیز باشیم وگرنه با هماهنگی کردن صرف درباره موضوع آلودگی هوای تهران به نتیجه نمی رسیم.

منصوری با بیان اینکه برخورد فعال با موضوع نداریم، افزود: باید برخوردهای ما پیشگیرانه و آینده نگر باشد، خواندن قانون و شروط آن یک پیش شرط است اما باید نظارت کمی هم رخ دهد و تناقضی میان آمارها وجود نداشته باشد، وظایف تمام دستگاه ها را قانون روشن کرده و قانونی که در سال ۹۶ تصویب شده باید تا الان اجرایی می شد، موضوع مهم و اصلی اجرای قانون است و اجرای آن هم باید با کار علمی پیش رود و دیگر روش های سنتی در مدیریت موضوع جواب نمی دهد.

وی با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه در حل مسئله آلودگی هوا تصریح کرد: با توجه به اینکه موتور سیکلت های کاربراتوری ۶ تا ۸ برابر خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند برقی کردن موتورسیکلت ها اهمیت زیادی دارد و یکی از سه کارخانه تولید موتور سیکلت برقی در کشور برای سال جاری مجوز ساخت ۱۰ هزار موتورسیکلت را گرفته است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در گام اول باید ۱۰ درصد از موتورسیکلت ها برقی شوند در این زمینه دانش کافی در کشور وجود دارد و اقدامات به طور موثر پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز