خبرگزاری کار ایران

موضوع احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۵۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد باید به منظور احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران در حوزه حقوق بین‌الملل هم فعال شود و مستندسازی‌های لازم برای ارائه به مراجع بین‌المللی انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه ۲۶ مهر در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم کاربردی بودن جلسات اداری تاکید کرد و گفت: خروجی جلسات بنیاد باید منجر به مسائل اجرایی و بهبود فرایندها شوند و امیدوارم به خوبی در این مسیر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که بارها گفته‌ایم بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی است و نباید رویکرد اداری به موضوعات و برخورد با کارکنان وجود داشته باشد، اما همین رفتار انقلابی نیز باید کاملا در چهارچوب قانون انجام شود و دقت کنیم که احیانا رویه انقلابی منجر به بی‌قانونی نشود.

معاون رئیس جمهور بر لزوم تفکیک وظایف قانونی و فعالیت معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد و گفت: بنیاد باید مرجع تفسیر قوانین مربوط به ایثارگران در کشور باشد و این مسئله توسط حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد باید به منظور احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران در حوزه حقوق بین‌الملل هم فعال شود و مستندسازی‌های لازم برای ارائه به مراجع بین‌المللی انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: لازم است بخش امور استان‌ها نیز در تشکیلات و چارت اداری احیا شود تا مسائل در این زمینه نیز با دقت بهتری پیگیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با گرامی‌داشت ایام هجرت حضرت محمد (ص) گفت: امیرالمومنین (ع) در مسیر این هجرت یار و همراه حضرت محمد (ص) بودند و بعد از کمک برای هجرت ایشان، خود با چند روز فاصله به مدینه رفتند.

وی افزود: حضرت علی (ع) مسیر هجرت به مدینه را با پای پیاده طی کرد تا ۳ خانمی که همراه ایشان بودند از جمله حضرت فاطمه (س) بتوانند این مسافت را سوار بر اسب طی کنند و به دلیل سختی این پیاده‌روی پای حضرت علی (ع) دچار آسیب شد. همین موضوع برای ما درس بزرگی است تا میزان عزت و احترام ائمه (ع) نسبت به خانم‌ها را برای خود الگو قرار دهیم.

گفتنی است در این جلسه مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه گزارشی از عملکرد، فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز