خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

در "کاهش نرخ موالید" تنها شرایط اقتصادی دخیل نیست/ هیچ سیاستی مبنی بر عدم بکارگیری مدیران زن وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۳۴

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سیاست‌های اعلام شده کمیته سلامت درباره فرزندآوری و افزایش جمعیت، بر اساس شواهد و گزارش‌های معتبر است.

«نرگس معدنی پور» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات عضو شورا مبنی بر اینکه سیاست‌گذاری‌های این دوره شورا برمبنای فرزندآوری و افزایش جمعیت است، اظهار کرد: سیاست‌های اعلام شده کمیته سلامت درباره فرزندآوری و افزایش جمعیت، بر اساس شواهد و گزارش‌های معتبر می‌باشد و رویکرد درستی است. باید توجه داشته باشیم که نگرانی در مورد جمعیت و آینده آن در ایران، یک واقعیت مهم است. 

تنها دلایل اقتصادی در کاهش نرخ موالید  دخیل نیست

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها، نرخ‌ زاد و ولد و موالید در ایران، به کمترین حد خود رسیده است. چالش کاهش نرخ موالید و فرزندآوری، دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن مربوط به متغیرها و عوامل اجتماعی و اقتصادی است، لذا دلایل اقتصادی را نباید تنها عامل اصلی دانست، بلکه باید به متغیرها و عوامل دیگر از جمله عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کرد. 

تدوین سند بهبود وضعیت زنان و خانواده در شهر تهران

معدنی پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با گذشت بیش از دو ماه از استقرار شورای ششم می‌گذرد. آیا چالش‌های مربوط به حوزه بانوان چه حد شناسایی شده است؟ گفت: طی این مدت، بررسی‌هایی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد مسائل و چالش‌های حوزه زنان و خانواده در شهر تهران، انجام داده‌ایم که بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی زنان و خانواده در شهر تهران، بررسی عوامل مخاطره‌آمیز کالبدی، روانی و اجتماعی برای زنان و خانواده در شهر تهران  و بررسی وضعیت شاخص‌های سرانه خدمات و فضاهای ویژه زنان و خانواده در شهر تهران از جمله مواردی بوده که بررسی شده است. 

او تاکید کرد: به همین منظور یکی از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، تدوین سند بهبود وضعیت زنان و خانواده در شهر تهران است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری شهر تهران در واکنش به این سوال که در دوره قبل از انتخابات اعلام کرده بودید زنان در شورای پنجم فراموش شدند، چه اقدامی برای اینکه نقش و جایگاه زنان در شهر دیده شود دستور کار دارید؟ اظهار کرد: همانطور که اشاره کردم، سند بهبود وضیت زنان و خانواده، یکی از اقداماتی است که در دستور کار کمیسیون است.در این سند، راهبردهای مختلفی در زمینه بهبود کیفیت زندگی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز، بهبود و ارتقاء سرانه خدمات شهر تهران در نظر گرفته شده است که برای اجرای آن‌ها، راهکارها، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی، طراحی خواهد شد. 

هیچ سیاستی برای عدم بکارگیری مدیران زن در شهرداری تهران وجود ندارد

او در پاسخ به این سوال که آقای چمران خبر درخواست استعفای مدیران میانی زن در شهرداری را تکذیب کرد و در عین حال گفت ممکن است استثنائاتی هم رخ داده باشد، درباره این استثنا توضیح می‌دهید که درکجا بوده و چه برخوردی صورت گرفته است؟ اظهار کرد: همانطور که رئیس محترم شورا فرمودند، هیچ سیاستی برای استعفاء وعدم بکارگیری مدیران زن در شهرداری تهران وجود ندارد و تا کنون شواهدی مبنی بر وجود چنین رویکردی در تغییرات مدیریتی شهرداری تهران به دست ما نرسیده است.

معدنی پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه براساس برنامه سوم توسعه، شهرداری موظف است که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی را به زنان اختصاص دهد، در دوره قبل این تکلیفه تا سقف ۱۵ درصد محقق نشد، در این دوره سیاست‌های شهردار در این زمینه چیست؟ گفت: ما تلاش می‌کنیم که شاخص‌های تعیین شده در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران محقق شود. خوشبختانه، شهردار جدید تهران نیز رویکرد استفاده از ظرفیت بانوان را دارد که نمونه آن، انتصاب یکی از بانوان به عنوان شهردار منطقه ۸ است و ان شاء الله این روند در سایر ارکان ستادی و مناطق نیز دنبال گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز