خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری میلیاردی در سایه نماد اعتماد جعلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۰۹۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد سایت فروش لوازم خانگی با جعل لوگوی ای نماد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار داشت:  تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت های فروش لوازم خانگی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام سایبری ادامه داد: مال باختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید لوازم خانگی در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.  

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می کند.

رئیس پلیس فتا تهران عنوان کرد:  افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضایی متهم را در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از 14 نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود 5 میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انیکه مشخصات فروشگاه های معتبر در سابت Enamad0ir قابل مشاهده است اضافه کرد: صفحه ای که مجوز دارد حتما باید با آدرسenamad.ir  آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد همچنین با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مشاهده شده، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز