خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد:

جزئیات چهار خدمت اصلی ارائه شده به دانشجویان دوره‌های دستیاری تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۰۲۷

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت جزئیات چهار خدمت اصلی ارائه شده به دانشجویان دوره های دستیاری تخصصی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «بهروز رحیمی» با اشاره به خدمات ارائه شده به دانشجویان دستیاری از سوی صندوق رفاه تشریح کرد: علی رغم اهمیت جایگاه درمانی این عزیزان در نظام بهداشت و درمان کشور متاسفانه در سنوات گذشته توجه خاصی به این دانشجویان نشده بود و این عزیزان از دریافت وام‌های معمول صندوق رفاه نیز محروم بوده اند، خوشبختانه با پیگیری ‌ها و مذاکراتی که طی یک سال انجام شد تصمیماتی اتخاذ و تفاهم نامه‌هایی منعقد شد که در نتیجه آن شرایط رفاهی برای این دانشجویان تا حدودی بهبود یافت و یک سبد رفاهی حاوی وام ویژه دستیاری و phd، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و پایه خدمات درمانی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: ارائه وام به دانشجویان دستیاری و ph. d از ابتدای سال ۹۹ برای اولین بار در صندوق رفاه عملیاتی شد و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی، تسهیلات اعطا شد. برنامه ما پوشش کامل جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری دانشجویان دستیاری و ph. d تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۴۰۰۱ است تا هر دانشجویی که متقاضی دریافت این وام است بتواند آن را دریافت کند. منابع این وام نیز در قالب همکاری مشارکتی با بانک مهر ایران تامین می‌شود.

رحیمی، همچنین بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر خدمات جدید از سوی صندوق رفاه به دستیاران عنوان کرد و گفت: دوره دستیاری یکی از سخت‌ترین دوره‌های تحصیلی می‌باشد و معمولا این دانشجویان در مقایسه با سایر دانشجویان از نظر وضعیت معیشتی اوضاع نامناسب‌تری دارند چرا که اغلب این دانشجویان در شرایط سنی تأهل قرار دارند و اجازه و فرصت کار در بخش خصوصی را نیز ندارند. ما برای آن‌ها پوشش بیمه تأمین اجتماعی را در نظر گرفتیم و همه دانشجویان دکترای تخصصی و دستیاری در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و صندوق رفاه دانشجویان هزینه‌های بیمه را واریز می‌کند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه‌های بیمه‌ای را به صورت قرض الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می‌گردانند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر عملیات ثبت نام بیمه تأمین اجتماعی آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ متقاضی درخواست‌های خود را در پرتال تسهیلات صندوق ثبت نموده‌اند و پیش بینی ما این است که ۱۵ هزار نفر بتوانند از این بیمه استفاده کنند. درخواست ما از دانشجویان عزیز این است که در صورت تمایل، هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی در سامانه اقدام نمایند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی نیز آغاز شده است و پوشش کامل هزینه‌های بستری و سرپایی دانشجویان را از طریق بیمه تکمیلی در برنامه داریم که بخشی از هزینه نازایی و دندان پزشکی دانشجویان بیمه شده نیز تأمین می‌شود و وضعیت صندوق رفاه در شرایط فعلی وضعیت آرامی است.

به گفته رحیمی از دیگر خدمات صندوق به دستیاران برقراری «بیمه سلامت» با پوشش کامل دانشجویان فاقد بیمه بوده است که در صورت تمایل می‌توانند از این بیمه استفاده نمایند. بیمه مسئولیت مدنی دستیاران نیز با توجه به اشتغال در مراکز درمانی از دیگر خدمات نوین صندوق به این دانشجویان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز