خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

حفظ صیانت و کرامت نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۱۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مهاجرت ژن‌های هوشمند به عنوان یک نظریه مطرح است، گفت: بر اساس این نظریه؛ مهاجرت نخبگان، از دست دادن ژن‌های هوشمند است که سرمایه و ثروت ملی محسوب می‌شوند. حفظ، صیانت و کرامت نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید همه تلاش و همت خود را به کار گیریم تا شرایط را طوری فراهم کنیم که نخبگان کشور را حفظ کنیم، اظهار داشت: صیانت از نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود. با مهاجرت آنان، نه تنها نخبگان کشور که ثروت ملی هستند از دست می‌روند بلکه پس از گذشت قرن‌ها از نظر ژنتیکی کشورهای نخبه‌پرور به جوامع نخبه تبدیل خواهند شد و درصد ژن‌های هوشمند آن‌ها به شکل گسترده‌ای افزایش می‌یابد. لذا در زمینه تولید علم و فناوری پیشتاز خواهند بود.

وی ادامه داد: در نتیجه فراهم نبودن شرایط برای حفظ نخبگان، کشورهای نخبه‌گریز روز به روز فقیرتر شده و به دلیل همین فقر، وابسته‌تر می‌شوند و تعادل جهانی با شدت بیشتری به هم می‌خورد. بنابراین ضرورت دارد، موضوع حفظ، صیانت و کرامت نخبگان به عنوان یک پروژه ملی تعریف و عوامل دافعه‌زا رفع شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از راهکارهای عملی برای جلوگیری از مهاجرت طیف وسیعی از ژن‌های هوشمند، را حمایت مادی و معنوی از انجام پژوهش‌های فناورانه دانست که منجر به تولید ثروت از دانش شود.

وی همچنین مشارکت بخش خصوصی در تاسیس مراکز پژوهشی تخصصی و به کارگیری نخبگان در این مراکز را در حفظ نخبگان، مهم و موثر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز