خبرگزاری کار ایران

رفع موانع اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۷۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی با دستگاه‌ها و سازمان های مربوطه در این حوزه بر ضرورت همکاری سازمان‌ها در اجرای قانون اطفال و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا،‌ سلسله نشست های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با موضوع ساماندهی کودکان کار و زباله گرد در راستای اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال۱۳۹۹ درمورخ ۲۵/۷/۱۴۰۰ در دادگستری استان تهران برگزار گردید.

علی دیزجی در این جلسه بیان کرد : با توجه به اینکه در ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ پلیس مکلف گردیده که در صورت مشاهده و مواجهه با طفل و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده ، نسبت به تحویل وی به خانواده و در صورت نیاز به حمایت ، نسبت به معرفی به پایگاههای بهزیستی اقدام نماید.

توجهاً به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی در تهران به پدیده ای دل آزار تبدیل گردیده و طبق سند تحول قضایی مدیریت این مسئله به اهتمام جدّی و کارآمد نیاز دارد.

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد: در اجرای ماده ۶ آیین نامه مذکور گروه تخصصی (اورژانس اجتماعی) بقدر لازم و کفایت در تهران تقویت و متشکل گردد و همچنین در اجرای ماده ۳۷ آیین نامه موصوف علاوه بر مرکز و امکانات حمایتی آن سازمان از فضاها و امکانات فرهنگی-ورزشی و مددکاری شهرداری تهران ضمن تعامل سازنده در حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر استفاده مفید گردد.

معاون قضایی رئیس کل بیان کرد: نظر به اینکه مسئله کودکان کار و خیابان بویژه در حوزه زباله گردی و تکدّی گری به معضلی جدی و در عین حال دردناک تبدیل شده و ضرورت دارد دستگاههای اجرایی موضوع قانون مذکور بصورتی جدی و کارآمدتر در در مواجهه با این پدیده ضد اجتماعی ظاهر شوند.

لازم به ذکر است در اجرای ماده ۳۵ آیین نامه مذکور چنانچه اطفال و نوجوانان در معرض خطر که شناسایی یا معرفی شده اند از اتباع بیگانه باشند با تعامل با وزارت کشور زمینه بازگرداندن اطفال و نوجوانان به کشورشان با رویکرد خانواده محوری فراهم گردد.

در این نشست که با حضور نمایندگان فرماندهی مرزبانی ناجا برگزار گردید دکتر دیزجی ضمن قدردانی از زحمات این عوامل در تامین امنیت مرزی بر جدّیت در بازگرداندن اتباع بیگانه به کشورشان به همراه خانواده و با رویکرد خانواده محوری تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز