خبرگزاری کار ایران

استاندار سابق تهران:

میانگین حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس استان تهران ۳۲ نفر است!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۱۱

استاندار سابق تهران گفت: میانگین حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس های درس استان ۳۲ نفر است، اما میانگین کشوری ۲۴ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار سابق تهران در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران که با حضور وزیر کشور و جمعی از نمایندگان و مقامات استانی برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی از ستون‌های تامین امنیت کشور است و در سال‌های اخیر این نقش به ویژه در استان تهران و کلانشهر تهران رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در سهم بندی جرایم استان تهران رتبه ۲۹ را داشت در ۴ سال تصدی سردار رحیمی این رتبه ۱۹ رتبه صعود داشته است. اگر در ادامه صحبت هایم به رشد اقتصادی، بالندگی و رشد استان تهران اشاره می کنم باید بدانید که اصلی ترین واساسی ترین موضوع تامین امنیت بود که توسط نیروی انتظامی ایجاد شده است‌.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در هر تصدی که داشتم راهبرد توسعه استان را براساس راهکارهای علمی و کارشناسی تدوین کردم. در استان تهران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شورای معاونین استانداری و نخبگان که به عنوان مشاور بودند چند راهبرد را به عنوان راهکارهای اساسی در راهبری ‌و مدیریت استان تدوین کردیم.

بندپی با اشاره به تدوین نقشه راه توسعه استان گفت: این نقشه با تکیه بر سند آمایش استان و سند آسیب‌های اجتماعی و سند توسعه استان وشهرسازی بود و در تصحیح نگرش سیاستگذاران تلاش شده بود.

وی ادامه داد: ما متاسفانه در همین سال‌ وقتی واقعیت‌های موجود استان را به مقامات و سیاستگذاران و تامین کنندگان بودجه اعلام می کردیم باور نمی کردند.میانگین حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس های درس استان ۳۲ نفر است اما میانگین کشوری ۲۴ نفر است.

استاندار سابق تهران خاطرنشان کرد: بعد از استان سیستان و بلوچستان استان تهران مشکل‌دار ترین استان در زمینه تامین آب آشامیدنی است. در حوزه زیرساخت سلامت پایین ترین زیرساخت نظام سلامت را داریم.

وی ادامه داد: در استان مازندران به‌ازای هر هزار نفر یک شبکه بهداشت و درمان در روستا برخوردار هستند در تهران این سرانه در روستایی ۲۲ هزار نفر و در شهری ۵۰ هزار نفر است. همچنین خانه بهداشت ۲۲۰۰نفر سرانه در تهران است.

استاندار سابق تهران خاطرنشان کرد: دیگر راهبرد ما در استان تهران تکیه بر نیروی انسانی لایق و شایسته توانمند و با انگیزه در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان بوده است. فرماندار غیر از بدنه استانداری تهران انتخاب نشد همه فرمانداران بر اساس سوابق و ارزش‌گذاری و نمره گذاری و بررسی عملکرد گذشته و تکیه بر نیروهای توانمند انتخاب شدند و این فشار زیادی به من وارد کرد اما تحمل کردم چراکه اعتقاد داشتم اگر این را به عنوان یک اصل بپذیرند بخشدار و فرماندار به خوبی کار می‌کنند.

 استاندار سابق تهران خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی و در راستای تحقق بخشیدن به شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری به توفیقات خوبی رسیدیم. در همین راستا نرخ بیکاری استان تهران در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۲.۲ درصد بوده که در بهار ۱۴۰۰ به ۶.۶ درصد و در تابستان ۱۴۰۰ به ۶.۳ درصد رسید همچنین تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۶ هزار شغل بود که برای اولین بار در ده سال اخیر ۱۱۹ هزار شغل ایجاد شده و تحقق ۱۲۴ درصدی داشته است.

محسنی بندپی بیان کرد: در زمینه سیاسی و اجتماعی در طی سه سال، دو انتخابات مهم برگزار شد که رتبه استانداری تهران در برگزاری انتخابات ۲۳ پله صعود کرد در حوزه امنیتی و انتظامی با استفاده از ظرفیت شورای تامین استان اقدامات موثری انجام شد. استفاده از ظرفیت بانوان نیز همواره مورد توجه بوده که ۱۴۱.۶ درصد تصدی پذیری همکاران زن در رده‌های مختلف مدیریتی محقق شد و سند توانمندسازی زنان نیز مصوب شده است.

وی همچنین گفت: در حوزه عمرانی، توسعه حمل و نقل ریلی و مترو در استان تهران همواره در دستور کار بوده که در این زمینه برای حل معضل متروی پردیس به عنوان شهر جدید با هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار نفری، مجوز محیط زیست اخذ شده و بستر کار آماده است. یکی از مطالبات مهم مردم پرند نیز بهره گیری از مترو می باشد که در این زمینه تفاهمنامه با شهرداری منعقد شده است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز نیز تفاهم‌نامه با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح منعقد شده تا امکانی فراهم شود که تغییرات در محدوده های غیرمجاز در فاصله سه روز ارائه شود همچنین سرعت بخشیدن به مسکن مهر نیز از دیگر اقدامات بوده که تعهد ما آماده سازی ۳۲۲ هزار مسکن بوده که تا امروز ۳۰۴ هزار مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: شهرک شهید سلیمانی و شهرک صنعتی ملارد با ۷۶۰ هکتار اجرایی شده و شهرک پوشاک نیز عملیاتی شده است. یکی از مشکلات عمده محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر بود که با پیگیری دو ساله این محدودیت برداشته شد. همچنین استان تهران به عنوان استان معین دشت آزادگان در سیل خوزستان در کنار همراهی با مردم گلستان اقدامات اثربخشی را در خوزستان انجام داد.

محسنی بندپی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ که دنیا با بحران کرونا مواجه شد ستاد کرونای استان تهران با ۲۰ نهاد و دستگاه شکل گرفت تا از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری استفاده شود. در همین راستا فرمانداری‌های استان تهران ۱۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی کمک کردند. ضمن اینکه کمک‌های قابل توجهی نیز از سوی شهرداری ها و بخشداری های استان تهران جهت مقابله با کرونا صورت گرفت. به علاوه ۵ هزار تخت بیمارستانی در دست اقدام می باشد و ۴۴۰۰ کلاس درس به مجموعه استان اضافه شد و در زمینه آبرسانی و تصفیه خانه های استان نیز اقدامات اثربخش انجام شده است که همه اینها محصول همکاری و تشریک مساعی بوده تا رضایت‌مندی شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز