خبرگزاری کار ایران

تعطیلی و جمع‌آوری چندین واحد بازیافت زباله شهری در پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۸۹

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: متاسفانه برخی از مالکان سوله های صنعتی غیرمجاز و صاحبان زمین های زراعی که به صورت چهاردیواری تفکیک شده‌اند با اجاره دادن آنها به فعالیت های آلاینده غیرمجاز از قبیل ریخته گری، آبکاری، بازیافت پسماند و از این قبیل، موجبات آلودگی در محیط زیست منطقه و سلب آسایش اهالی و تهدید بهداشت و سلامت مردم را فراهم می آورند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، «محمودرضا سعیدپور»، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شش واحد آلاینده بازیافت زباله در حاشیه چندین روستای شهرستان پاکدشت، به دلیل آلودگی زیست محیطی و مزاحمت برای سکنه ی همجوار پس از اخذ اخطاریه و اعطای مهلت قانونی جهت جمع آوری و تعطیل شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: این اداره پس از شناسایی کارگاه های غیرمجاز آلاینده از طریق گزارشات مردمی و واحد گشت و پایش محیط زیست شهرستان، نسبت به برخورد قانونی قاطع با متخلفین اقدام و در صورت عدم توجه به اخطارهای ابلاغی نسبت به پلمپ آن اقدام می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در صورت فک پلمپ غیرقانونی آن توسط مالک یا متصدی کارگاه مراتب از طریق دادستانی شهرستان تحت پیگیری قانونی قرار خواهد می گیرد.

سعیدپور در خاتمه گفت: به استناد مصوبات گذشته و اخیر فرمانداری شهرستان پاکدشت، اتحادیه های صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین مشاورین املاک شهرستان ملزم هستند از صدور مجوز و تنظیم قولنامه اجاره برای کارگاه ها و فعالیت های آلاینده محیط زیست خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز