خبرگزاری کار ایران

افزایش انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۸۰

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید از پژوهشکده محیط زیست خواستار نقش آفرینی بیشتر این مجموعه برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان حفاظت محیط شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، «علی سلاجقه»، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان روز گذشته در بازدید از پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار بر لزوم مرجعیت این پژوهشکده در مسائل محیط زیست کشور تاکید کرد.

علی سلاجقه هم‌چنین با اشاره به لزوم پاسخگویی این پژوهشکده به نیازهای سازمان، گفت: بخش‌های مختلف سازمان باید نیازهای علمی تحقیقاتی و آموزشی خود را به پژوهشکده ارسال کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید با کمک یکدیگر بر مشکلات و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از جامعه علمی کشور از سازمان بیش از پیش است، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت، هم‌چنین تلاش برای رفع آسیب‌ها و تقویت سازمان باید در دستور کار قرار گیرد. راهنمایی و کمک‌های علمی و فنی پژوهشکده به دفاتر تخصصی سازمان نیز باید در اولویت کارها قرار گیرد.

در جریان این نشست، جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده با بیان اینکه سه مرحله ایجاد، تثبیت و کارایی و اثربخشی برای پژوهشکده تعریف شده، گفت: از سال ۱۴۰۰ اقدامات در بخش کارایی و اثربخشی شروع شده است.

وی هم‌چنین گزارشی از عملکرد ۴ساله پژوهشکده و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو ارایه داد و تاکید کرد: اجرای بیش از ۴۰ پروژه تحقیقاتی، تالیف و ترجمه ۸ عنوان کتاب، انتشار بیش از ۸۵ مقاله علمی، برگزاری ۵۷ نشست تخصصی و انجام بیش از ۱۵۱ فعالیت ازمایشگاهی بخشی از عملکرد پژوهشکده بوده است.

وی با اعلا این‌که ساختار نیروی انسانی پژوهشکده از لحاظ علمی و تجربی از بهترین بخش‌های محیط زیست کشور است، بر آمادگی پژوهشکده جهت حل چالش‌ها و معضلات زیست محیط کشور تاکید و پیشنهادتی جهت کارایی و اثربخشی پژوهشکده ارایه کرد.

بادام فیروز در پایان گزارشی از روند شکل گیری و انحلال دانشکده محیط زیست و آخرین وضعیت آموزش‌های محیط‌بانی و ضمن سازمان نکاتی را مطرح کرد.

در این جلسه چند تن از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز