خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:

تحکیم و استحکام خانواده را دریابیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۱۳

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه ویژه بر موضوع تحکیم و استحکام بنیان خانواده شد.

به گزارش ایلنا، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دیدار رئیس و معاونین مرکز پژوهشی مبنا ضمن تأیید و تأکید عملکرد این مجموعه پژوهشی و تحقیقی پیرامون کلان پروژه‌های نظام به ویژه موضوع «خانواده» اظهار کرد: در جلسات گذشته در مورد آموزش و تربیت، روش‌های مدرن تربیتی برای تغییر رفتار، آموزش خانواده، آموزش مبلغان و مشاوران و مباحث مختلف گفتگو شد.

دبیر واحد زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اما امروز در مبحث مهم تحکیم خانواده به موضوع استحکام خانواده در راستای ساختارسازی و سیاست‌گذاری باید پرداخت و توجه کرد که در این موضوع مرکز پژوهشی مبنا به ارائه طرح جامع خانواده می‌پردازد.

در ابتدای این دیدار محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا با ارائه طرح جامع خانواده با محوریت «مسئول‌سازی پیرامون نهاد خانواده» گفت: ما معتقدیم بدون کارآمدی نهاد خانواده، نمی‌توانیم در رفع آسیب‌ها و هنجارهای جامعه به‌خوبی عمل کنیم. لذا با این دغدغه طرح جامع خانواده را در چهار بُعد «تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی» موردبررسی قرار داده‌ایم تا به مرحله پنجم تأسیس نهاد متولی خانواده منجر گردد.

تحقق راهبردهای پژوهشی خانواده در گروه تاسیس نهادی ناظر و پاسخگو

سپس سیدمرتضی میر تبار، مدیرگروه فرهنگ دینی در این دیدار ضمن پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده، گفت: از اهداف طرح جامع خانواده انسجام‌بخشی ساختاری نهاد خانواده است؛ که برای این منظور ایجاد اجماع‌سازی میان متولیان و اندیشمندان لازم است.

مسئول طرح جامع خانواده مرکزپژوهشی مبنا افزود: معتقدیم که اجماع‌سازی یکی از شاخص‌های حکمرانی شایسته است. ما در کنار بررسی نهاد خانواده علاوه بر چهار بعد «تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی»، به موضوعات مختلف در خصوص خانواده همچون بحران سالمندی، همباشی، تأثیر مشاوران برافزایش طلاق، نقش وکلا در افزایش طلاق، خشونت، طلاق عاطفی و تأثیر رسانه‌های نوین و…پرداخته‌ایم.

میر تبار اظهارکرد: معتقدیم تحقق راهبردها و راهکارهای پژوهشی که ذیل موضوعات مرتبط خانواده به‌دست‌آمده است، زمانی قابل‌اجراست که از یک‌نهاد منسجم، ناظر، پاسخگو و مسئول برخوردار باشیم.

فرصتی برای از دست دادن نمانده

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی صورت گرفت، محمدباقر صدقی معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا ضمن اشاره به اشباع پژوهشی گفت: امروز زمانی برای از دست دادن نداریم و باید زودتر به اقدام و عمل دست‌یابیم. بنابراین نخبگان دانشی و اجرایی باید هر چه سریع‌تر در خصوص تأسیس نهاد متولی خانواده اجماع و اقدام نموده و دست به گفتمان‌سازی بزنند.

گسترش و مطالبه ارزش‌ها رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی

سیدسعید هاشمی‌نسب معاون پژوهشی مرکز پژوهشی مبنا نیز در این دیدار اظهارکرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم‌ترین مبحث و دال مرکزی باید مطالبه و گسترش ارزش‌ها باشد. این نیاز به نگاه شبکه‌ای در جامعه دارد و مرکز پژوهشی مبنا سعی کرده است در تمام فعالیت‌های خود نگاه شبکه‌ای را حفظ کند.

مصوّبات نشست

لازم به ذکر است، در پایان نشست ضمن ارائه محصولات راهبردی مرکز پژوهشی مبنا، مصوبات ذیل تصویب شد.

1. محوریت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در ارتباط با قوای سه‌گانه و نهادها و هماهنگی و سیاست‌گذاری در مورد تأسیس نهاد متولی مسئول خانواده.

2. محوریت مرکز پژوهشی مبنا و ارجاع تمام مؤسسات به این مرکز در مورد تأسیس وزارت خانواده.

3. هماهنگی دیدار با معاون محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری.

4. هماهنگی جلسه هیئت‌رئیسه محترم مجلس.

5. کامل کردن طرح جامع ساماندهی نهادهای مربوط به خانواده و ایجاد نهاد متولی مسئول.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز