خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل کارگروه برای تدوین "نظامِ سنجش و انگیزش پرسنل"/ هر کسی بیشتر تلاش کند حقوقش بالاتر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۰۱

وزیر علوم با اعلام تشکیل کارگروه برای تدوین "نظامِ سنجش و انگیزش پرسنل" گفت:‌ با اجرای این نظام‌نامه کسی که بیشتر تلاش کند، درآمد بیشتری خواهد داشت و در نتیجه کسی که کمتر تلاش کند، به نسبتِ نیروهای فعال درآمد کمتری خواهد داشت.

"محمدعلی زلفی گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تدوین نظام سنجش و انگیزش پرسنل دانشگاهی و وزارت علوم که به آن‌ها یاوران علمی نیز اطلاق می‌شود، توضیح داد: ما در وزارت علوم یک کارگروه تشکیل دادیم؛ این کارگروه وظیفه تدوین شیوه‌نامه سنجش و انگیزش برای پرسنل وزارت علوم اعم از یاوران علمی و همچنین اساتید را دارد. 

وزیر علوم در توضیح کارکرد این نظام‌نامه بیان کرد: طبق این طرح هر کسی که بیشتر تلاش می‌کند، نقش بیشتر و موثرتری را ایفا می‌کند و برای جامعه علمی اثربخشی بیشتری دارد از مزایای بیشتری نیز برخوردار است. 

وی در پاسخ به این سوال که تدوین این نظام چه زمانی به اتمام خواهد رسید و برای افزایش حقوق به چه میزان بودجه نیاز دارید؟ گفت: برخی از اینها شاید خیلی اعتبارات خاصی لازم نداشته باشند و توزیعش بر اساس این خواهد بود که کسی که بیشتر تلاش کند، درآمد بیشتری خواهد داشت و در نتیجه کسی که کمتر تلاش کند، به نسبتِ نیروهای فعال درآمد کمتری خواهد داشت. 

زلفی گل در واکنش به اینکه طبیعتا حقوق بیشتر نیاز به بودجه بیشتر دارد، گفت: بله، تلاش می‌کنیم بودجه مورد نیاز نظام نامه مذکور را در لایحه بودجه ببینیم. 

وی تاکید کرد: پس از این که شیوه نامه نوشته شد باید پیش بینی مالی کنیم و ببینیم به چه صورت می‌توانیم برای تدوین نظام سنجش و انگیزش پرسنل دانشگاهی تامین مالی داشته باشیم. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: امکان دارد بخشی از آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها باشد و بخشی از آن از طریق بودجه عمومی تامین شود. در کل این طرح فعلا یک آرزو بوده و جزو اهدافمان است. ما سعی داریم روی آن برنامه ریزی کنیم، به همین خاطر کارگروهی تشکیل دادیم و جلساتی برگزار شده که طبق آن جلو می‌رویم تا به نتیجه برسد و اجرایی شود. 

زلفی گل در خصوص وضعیت بودجه‌ای وزارت علوم گفت: نیازهای وزارت علوم همواره با بودجه‌اش همخوانی نداشته و دلیلش این است که با افزایش قیمت‌ها، بودجه ثابت مانده است و این تطابق پیدا کردن نیاز به این است که مطالعات بیشتری صورت بگیرد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: همیشه باید یک درصدی بودجه پیش بینی نشده در اختیار دانشگاه‌ها و وزارت علوم قرار دهند تا در زمانی که قیمت‌ها دستخوش تغییرات می‌شود بتواند از آن بهره ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز