خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده طب ایرانی کرمان:

عقل و منطق حکم می کند که باید با تمام ظرفیت ها با کرونا مقابله کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۰۰

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرونا چنان خساراتی را در دنیا به حوزه های مختلف وارد کرد که عقل و منطق حکم می کند باید با تمام قوا و همه ظرفیت ها با این بیماری مقابله کرد و در این میان، مهمترین استراتژی، پیشگیری است و اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر خرد جمعی اهل فن و دانش بشری، باید در دستور کار کشورها قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «محمد ستایش»، رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: از دیدگاه طب ایرانی، پیشگیری از بیماری، اولویت اول است و در یک نگاه متفاوت این مهم را از طریق افزایش تاب آوری و مقاومت بدن میزبان و با اصلاح سبک زندگی توصیه می کند، که در این میان، ورزش، اصلاح تغذیه، متناسب با مزاج هر فرد، مراعات بهداشت خواب، آسایش روانی و سلامت معنوی بسیار با اهمیت است.

وی افزود: واکسیناسیون از مؤثرترین روش های پیشگیری اولیه از برخی بیماری های عفونی است و خوشبختانه واکسن کرونا نیز، با تلاش و خرد جمعی دانشمندان در دنیا و ایران، ساخته و عرضه شد و امروزه بر اساس نتایج مطالعات شاهد هستیم که واکسیناسیون، با درصد بالایی توانسته است به کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، کمک کند.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: مطالعات مستقل و علمی زیادی در خصوص اثر بخشی واکسن کرونا در دنیا و ایران انجام شده که نشان می دهد واکسیناسیون می تواند از بستری شدن، ابتلا به فرم های شدید بیماری و مرگ و میر بیماران کرونا، تا حد بسیار زیادی پیشگیری کند. چندی پیش مطالعه ای از سوی وزارت بهداشت منتشر شد که در ۷ دانشگاه، تحقیق بر روی بیش از ۴۰ هزار نفر از افرادی که واکسن های رایج موجود را دریافت کرده بودند، انجام و نتایج این مطالعه نشان داده بود که واکسیناسیون در بیش از ۸۸ درصد از موارد، توانسته از بستری شدن افراد در بیمارستانها و به تبع آن، از عوارض و مرگ و میر، پیشگیری کند. لذا تشویق مردم به واکسیناسیون، امری پسندیده و معروف و ترساندن آنها از واکسن، یک منکر است.

وی تصریح کرد: در طب سنتی نیز سابقه مایه کوبی و تلقیح یک عامل بیماری زا برای افزایش ایمنی بدن وجود دارد. طب سنتی و ایرانی نه تنها مخالف واکسیناسیون نیست بلکه مشوق استفاده از واکسن هایی است که در مسیر روش مند و اصیل و توسط دانشمندان اهل فن ساخته شده و از طریق نظام رسمی سلامت، در دسترس مردم قرار دارد. افرادی که به هر دلیل به صورت خواسته یا ناخواسته نسبت به واکسن کرونا، ایجاد شک و شبهه می کنند باید ادعاهای خود را از مسیرهای شناخته شده علمی اثبات کنند در غیر این صورت در شیوع بیماری و عوارض و مرگ و میر بیماران، شریک هستند.

ستایش در پایان تاکید کرد: طب ایرانی یک مکتب حکمت بنیان و در عین حال مبتنی بر تجربه قرون متمادی است و مأموریت اصلی آن، پیشگیری و ارتقاء سلامت است و در حال حاضر که خرد جمعی و تجربه دنیا بر اساس مطالعات علمی به این نتیجه رسیده که واکسن می تواند به مقابله با کرونا کمک کند، طب ایرانی و همه متخصصانی که نگاه علمی دارند، بر پیشگیری از کرونا با واکسن های تأیید شده تأکید دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز