خبرگزاری کار ایران

تبیین برنامه‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی/ برنامه استقرار پلیس در گمرک‌

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۱۰

سخنگوی ناجا گفت:‌ امنیت بستر همه فعالیت‌های جامعه است و ما تلاش می کنیم تا با ایجاد یک امنیت پایدار توسعه تولید داخلی را شاهد باشیم. از همین رو یکی از برنامه های ما استقرار پلیس در گمرکات است که این اتفاق نیز در این سال در چند گمرک صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در نشست خبری خود که صبح امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه برگزار در تبیین برنامه‌های نیروی انتظامی گفت: پیشاپیش هفته مقدس نیروی انتظامی را به همه مردم و همکارانم تبریک عرض می کنم. ماموریت نیروی انتظامی یک ماموریت خطیر است.  سال گذشته همکارانی در بین ما بودند که با شهامت خدمت می کردند اما امروز در بین ما نیستند و به شهادت رسیدند و این افتخار نیروی انتظامی است که در عرصه های مختلف برای  امنیت تلاش می کند و از سال گذشته تا امروز تعدادی از همکاران مان شهید و تعدادی نیز جانباز شده‌اند.

وی ادامه داد: سال نیروی انتظامی از هفته نیروی انتظامی آغاز می شود. در این یکسال همکاران من از مرز تا مرکز در حوزه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و در بیش از ۸ هزار کیلومتر مرز با ۱۵ کشور همسایه حافظ امنیت نیروی انتظامی بوده‌اند.

سخنگوی ناجا با اشاره به اقدامات پلیس راهور در محدودیت های کرونایی تصریح کرد: شعار سال ۱۴۰۰ نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است. پلیس روزانه در ۱۷۰۰ نقطه با مردم در ارتباط است و ۳۶ ماموریت در قانون برای نیروی انتظامی مشخص شده است. برهمین اساس  پلیس هوشمند پلیسی است که دارای هوش فردی و هوش سازمانی است و برای اجرای ماموریت هایش از فناوری های نوین استفاده کند. برخی از این فناوری ها خاص و بومی کشور و نیروی انتظامی است. هدف ما این است که از الکترونیک شدن به سمت هوشمند شدن برویم. 

سردار حاجیان تصریح کرد: بخشی از خدمات نیروی انتظامی از طریق اپلیکیشن پلیس من ارایه خواهد شد که در هفته نیروی انتظامی رونمایی و راه‌اندازی خواهد شد. در حوزه ترافیک امروز استفاده از هوش مصنوعی در سامانه های ما استفاده شده و از این طریق سریعترین خدمات ارایه می شود. در حوزه پلیس فتا نیز آموزش مردم در فضای مجازی صورت می گیرد در حوزه کلانتری‌ها نیز تلاش می کنیم بهترین خدمات را از طریق سامانه های خاص و هوشمند ارائه دهیم.

وی ادامه داد: امروز خواسته مردم پلیس مقتدر و قوی است و ما عرصه اقتدار را علاوه بر حضور فیزیکی پلیس در استفاده از نرم افزارها نیز اقتدار را عملیاتی می کنیم.

وی با اشاره به شاخص های پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی پلیسی اخلاق گرا و مقتدر است. برای این نیز برنامه ریزی شده و تعالی رفتار کارکنان  در دستور کار قرار گرفته تا به پلیس اخلاق مدار برسیم. 

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: امنیت بستر همه فعالیت های جامعه است و ما تلاش می کنیم تا با ایجاد یک امنیت پایدار توسعه تولید داخلی را شاهد باشیم. از همین رو یکی از برنامه‌های ما استقرار پلیس در گمرکات است که این اتفاق نیز در این سال در چند گمرک صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه پلیس مقتدر و امین مردم ادامه داد: ناجا حفظ امنیت و رفاه عمومی مردم را برعهده دارد و وظیفه سنگینی در این خصوص برعهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه هفته ناجا امسال با شعار «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» از ۱۷ مهر آغاز می شود، تصریح کرد: هفته ناجا از روز شنبه ۱۷ مهر ماه آغاز شد و تا روز جمعه ۲۳ مهرماه ادامه خواهد داشت و طی این هفته براساس روزشمار اعلامی ضمن تشریح خدمات و دستاوردهای نیروی انتظامی ،برنامه‌های مختلفی در سرسر کشور برگزار می شود.

سردار حاجیان خاطر با اعلام روز شمار هفته ناجا گفت: شنبه: پلیس مقتدر، قانون مدار، امین مردم، یکشنبه: پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی، دوشنبه: پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار، امنیت پایدار، سه شنبه: پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید، مانع زدایی، چهارشنبه: پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی، امنیت اجتماعی، پنجشنبه: پلیس، تلاش جهادی، ایثار، شهادت و جمعه: پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها، جامعه ایمانی است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد، گفت: امروز جهان از خدمات این پلیس بهره می برد. در سالی که گذشت بیش از یک‌هزار تن مواد مخدر کشف شد و این مواد ممکن بود به هر جای دیگری از جهان برسد از این رو سازمان های بین المللی باید قدر نیروهای مسلح و ناجا را بدانند و پاسخگو باشند که نگاه بشردوستانه در جمهوری اسلامی حاکم است. امروز خدمات نیروی انتظامی حفظ کرامت همه انسان ها در کره خاکی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه همه ساله در هفته ناجا خدماتی چون ترخیص خودرو، افزایش ساعت کاری مراکز و... ارائه می شده برنامه امسال پلیس چیست، گفت: مراکز خدمات دهی ما در هفته ناجا بیشتر تلاش خواهند کرد و اقداماتی نیز متناسب با شعار همان روز به طور روزانه اعلام می شود.

حاجیان در پاسخ به پرسشی درباره حضور طالبان در افغانستان و نظر این نیرو درباره قاچاق مواد مخدر نیز گفت: نیروی انتظامی با اقتدار با تزانزیت مواد مخدر مقابله خواهد کرد و در این مقابله نیز برای ما تفاوتی ندارد که در آن سوی مرز چه اتفاقی می افتد. ما با هر گونه تهدیدی با اقتدار برخورد خواهیم کرد.

حاجیان درباره اضافه شدن ابزارهای جدید به پلیس نیز گفت: در هفته ناجا و در هر روز یکسری ابزار و تجهیزات جدید به پلیس الحاق خواهد شد که عمده این موارد بومی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز