خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تکمیل پروسه بازگشایی حضوری مدارس تا نیمه آبان/ آموزش حضوری در مقاطع بالاتر با تراکم کمتر، شروع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۰۴۵

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات بازگشایی حضوری مدارس، گفت: تقریباً از اول آبان سال ۱۴۰۰ بازگشایی حضوری مدارس شروع خواهد شد و به صورت تدریجی این پروسه تا نیمه آبان تکمیل می‌شود.

«محمد محسن بیگی» مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه اظهار داشت: پیشتر در دستورالعمل عنوان شده بود که از اوایل آبان مدارس ارزیابی‌ها و بررسی‌های لازم را برای بازگشایی‌ها انجام بدهند. مدارسی که کم جمعیت هستند در نیمه اول آبان ماه می‌توانند کم کم بازگشایی شوند، ولی مدارسی که جمعیت بیشتری دارند احتمالاً از اواسط آبان به تدریج بازگشایی حضوری خواهد داشت. 

وی در ادامه با اشاره به اعلام بازگشایی حضوری مدارس در سایر استان‌ها اظهار داشت: این موضوع از پیش به استان‌ها اعلام شده بود و اکنون هم بر همین موضوع واقف هستند. در نیمه آبان بیشتر مدارس با برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهند به صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات بازگشایی حضوری مدارس بیان کرد: تقریباً از اول آبان سال ۱۴۰۰ بازگشایی حضوری مدارس شروع خواهد شد و به صورت تدریجی این پروسه تا نیمه آبان تکمیل می‌شود. در واقع از نیمه آبان ماه همه مدارس در برنامه بازگشایی حضوری قرار خواهند گرفت. البته در این میان ممکن است یک عده زودتر این کار را انجام دهند و از اول آبان شروع کرده اما برخی دیگر از نیمه آبان اقدام کنند. 

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که قرار است بازگشایی حضوری از چه پایه‌هایی آغاز شود؟ گفت: قاعده بر این بوده، آن دسته از مدارسی که جمعیت و تراکم کمتری دارند آموزش حضوری را زودتر شروع کنند. بازگشایی به جهت آموزش حضوری از سنین و مقاطع بالاتر که جمعیت و تراکم کمتری دارند شروع خواهد شد تا در نهایت به پایه‌های پایین‌تر برسد. 

وی توضیح داد: در برخی از شهرها تراکم دانش آموزان ابتدایی بالاتر است و آن‌ها احتمالاً دیرتر مشمول این دسته‌بندی و برنامه ریزی قرار خواهند گرفت. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تدابیر لازم در مدارس به جهت رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: دستورالعمل لازم در زمینه پروتکل‌های بهداشتی در شهریور ماه امسال به استان‌ها ابلاغ شده است.

محسن بیگی تاکید کرد: طبق این دستورالعمل تقریباً همه مواردی که باید از نظر بهداشت فردی و بهداشت محیط در زمینه کاهش تراکم، فاصله فیزیکی میان دانش آموزان، تامین مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده رعایت شود و هر آنچه مورد نظر بوده پیش بینی شده است. همچنین آموزش‌های لازم در طول این مدت هم به عوامل مدرسه و نیروهای خدماتی داده شده تا برای بازگشایی حضوری مدارس آمادگی داشته باشند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس بعد از بازگشایی حضوری دانش آموزان را به صورت گروهی تقسیم‌بندی خواهند کرد یا روزهای حضور یک روز در میان خواهد بود؟ گفت: همه مدارس با هم یکسان نیستند برخی مدارس که تراکم کمتری دارند می‌توانند حتی هر روز نیز دانش آموزان را به شکل حضوری پوشش دهند. اما مدارسی که تراکم کلاس‌های درس آن‌ها بالاتر است به دلیل اینکه باید چیدمان صندلی‌ها بر اساس فاصله فیزیکی (۱.۵، متر) که قبلا اعلام شده باشد، قاعدتاً آن‌ها باید یک روز در میان کلاس بگذارند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورشدر خصوص روند واکسیناسیون دانش آموزان اظهار: طبق اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون دانش آموزان ابتدا باید از طریق سامانه واکسیناسیون صورت بگیرد، یعنی با رضایت والدینی به سامانه salamat. gov دسترسی دارند، ثبت نام کرده و سپس مرکز واکسیناسیون را مشخص کنند. 

وی با اشاره به اینکه بحث واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار وزارت بهداشت است، گفت: ما در آموزش و پرورش به صورت جداگانه و ویژه قرار نبوده که در بحث واکسیناسیون دانش آموزان اقدام خاصی را انجام بدهیم. در برخی استان‌ها اگر که وزارت بهداشت نیاز به فضای فیزیکی داشته به آموزش و پرورش اعلام کردند و وزارتخانه هم با آن‌ها همکاری کرده است. بنابراین ما اطلاعاتی از میزان و تعداد افراد مراجعه کننده به واکسن در زمینه دانش آموزان نداریم زیرا آن‌ها از طریق سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و اقدام می‌کنند. 

محسن بیگی گفت:  اطلاعات واکسیناسیون دانش آموزان در اختیار ما نیست. آن مراکز تجمیعی واکسن که پیش‌تر فعال بود، صرفاً برای فرهنگیان بوده است که تقریباً در همان دوره واکسیناسیون فرهنگیان نیز به اتمام رسید. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: طبق آنچه که اعلام شده دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال می‌توانند واکسن بزنند اما در برخی استان‌ها تا ۱۲ سال نیز اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز