خبرگزاری کار ایران

پرداخت وام بانک ملی به شهرداری‌ها با ابلاغ ضوابط اجرایی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۶۵۳

مدیرکل دفتر امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آغاز فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی درآمدزا شهرداری‌های زیر پنجاه هزار نفر و دهیاری‌ها، پیرو عقد تفاهم‌نامه سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور با بانک ملی ایران و ابلاغ ضوابط اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ محسن کوشش‌تبار با اعلام خبر فوق گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به منظور کمک به توسعه پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با ایجاد منابع درآمد پایدار، ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات به شهرداریها و دهیاریها از بانک ملی ایران به معاونین امور عمرانی استانداری ‌های کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس ضوابط اجرایی ابلاغ شده، تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های شهرداری‌ها و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های دهیاری‌ها، با ارائه چک به عنوان تضمین پرداخت  و برای دریافت وام بیشتر از مبالغ مذکور، با هماهنگی بانک تضامین دریافت می‌گردد.

وی اضافه کرد: از مزایای وام مذکور نرخ ترجیحی ۸درصد، بازپرداخت ۶۰ ماهه و همچنین تنفس ۶ ماهه می‌باشد.

 کوشش‌تبار افزود: با تعیین روند واگذاری تسهیلات به پروژه‌های درآمد زا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، متقاضیان دریافت تسهیلات، می بایست پس از تصویب پروژه در شورای اسلامی و تأیید کارگروه وام استان، مدارک طرح‌ها و پروژه‌های خود را به دفترامور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه نمایند تا پس از تأیید در کارگروه ملی تسهیلات، شهرداری‌ و دهیاری به بانک ملی ایران معرفی شوند.

وی متذکر شد: وام خرید ماشین‌آلات طی یک مرحله و وام پروژه‌های درآمدزا‌ در دو مرحله پرداخت می گردد.

لازم به ذکراست ترکیب اعضای کارگروه وام استانی و ملی در ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات به شهرداریها و دهیاریها اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز