خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه تهران:

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه تهران تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۳۲

سرپرست دانشگاه تهران گفت: ما در دانشگاه تهران تلاشمان این است که فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد مقیمی؛ سرپرست دانشگاه تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی و آیین ورودی نو دانشجویان در دانشگاه تهران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم از این رو یاد شهدای جهاد علمی و دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم. همه ما می‌دانیم که دانشگاه تهران میراث گران‌بهایی است که بزرگان متعددی در این دانشگاه‌ها زحمات ارزشمندی کشیدند تا امروز جایگاه دانشگاه تهران محرز شود. انشالله خداوند توفیق دهد که ما به عنوان خدمتگزار و شما دانشجویان جدید که به عنوان خون جدید به دانشگاه تزریق می‌شوید در راستای ارتقا دانشگاه گام برداریم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در این راستا هرچه که هست به نسل آینده منتقل کنیم. شما دانشجویان امروز دوران گذار از دبیرستان به دانشگاه را طی می‌کنید و حالا وارد دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی است شده‌اید پس این فرصت را غنیمت بشمارید.

مقیمی گفت: توجه کنید این فرصت‌ها همیشه برای ما پیش نمی‌آید و اگر از آن استفاده نکنیم به زودی خواهد گذشت‌. سعی کنیم به گذشته رجوع نکنیم مگر اینکه از تجربه‌ها برای آینده استفاده کنیم.

مقیمی گفت: یکی از بحث‌هایی که در این مرحله دانشجویی باید به آن توجه کنید پرداختن به مهارت‌ها و ذهنیت‌ها است. شما اکنون در مرحله جامعه پذیری هستید‌، شما در این برهه یک سری تصورات با خود به همراه دارید اما ممکن است در عمل با آنچه تصور کردید متفاوت باشد از این رو باید انعطاف پذیر باشید.

وی بیان کرد: شما دانشجویان در دانشگاه تهران تمام قومیت‌ها را خواهید دید، از این رو باید هوش فرهنگی خود را ارتقا دهید و به آداب و رسوم افراد مختلف احترام بگذارید. شما از امروز رهبری یک بخشی از جامعه را به عهده خواهید گرفت و نگاه خانواده به شما متفاوت شده است.

سرپرست دانشگاه تهران گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در جای جای ایران و جهان درخشیده‌اند. ما در دانشگاه تهران تلاشمان این است که فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم. ما باید جریان ساز باشیم و شما باید این جریان سازی را در جامعه به وجود بیاورید به گونه‌ای که با فرهنگ ما در جامعه سازگار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز