خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

سند ملی آمایش سرزمین برای اجرای طرح ملی ایجاد مسکن لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۸۱۱

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در تامین مسکن باید در ابتدا زیرساخت ها و ظرفیت های هر منطقه و شهرستان های استان را در نظر بگیریم سپس نسبت به بارگذاری جمعیت و ایجاد مسکن اقدام کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عزیزالله شهبازی»، استاندار البرز در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به اینکه تمامی مسئولان البرز به مسائل و موضوعات استان آگاه هستند، افزود: بر این اساس با توجه به موضوعات و دغدغه هایی که احصا شده باید با رعایت تمامی جوانب برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار نفر بواسطه مهاجرت وارد البرز می شوند، ادامه داد: این استان جزو کم مساحت ترین استان های کشور هستیم ولی در تراکم جمعیت جایگاه برتر را دارد.

شهبازی گفت: در تامین مسکن باید در ابتدا زیرساخت ها و ظرفیت های هر منطقه و شهرستان های استان را در نظر بگیریم سپس نسبت به بارگذاری جمعیت و ایجاد مسکن اقدام کنیم.

وی افزود: سند آمایش سرزمین در استان باید در دستور کار قرار گیرد و نباید سبب ساز افزایش مهاجرت ها به استان باشیم.

استاندار البرز گفت: اکنون در بسیاری از سرانه های مهمی همچون درمانی، آموزشی، فضای سبز و... در زمره استان های محروم کشور قرار داریم چراکه رشد سریع جمعیت منجر به عقب ماندگی سرانه ها شده است.

وی افزود: باید اراضی مناسب برای طرح ملی ایجاد مسکن متناسب با سیاست های دولت محترم در استان احصا و اعلام شود.

شهبازی گفت: شناسایی افراد واجد شرایط و متقاضی مسکن و همچنین هدف‌گذاری ملی برای استان باید صورت گیرد.

وی افزود: هفته گذشته در راستای سیاست های دولت برای طرح ملی ایجاد مسکن، پروژه ایجاد ۸۸۰ واحد مسکونی آغاز شد.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد به گونه ای برنامه ریزی کنیم که جمعیت را به سمت مناطق کم تراکم استان هدایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز