خبرگزاری کار ایران

تقدیر وزیر بهداشت از اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۱۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از آستان قدس رضوی در دوره کرونا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از همان ابتدای شیوع کرونا و با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت کرد و به الگویی موفق در این عرصه تبدیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، روز گذشته در سفر به مشهد مقدس، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه منور حضرت رضا (ع)، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد. 

وی در این دیدار گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی خیلی خوب بوده و با تدابیر اجرا شده در این بارگاه ملکوتی، هم حرمت زائران حفظ شده و هم امکان زیارت فراهم شده است. 

نگاه ویژه وزارت بهداشت به شهر مشهد و زائران رضوی

وزیر بهداشت به نگاه ویژه این وزارتخانه به شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: مشهد را نباید فقط به نسبت جمعیت این شهر دید، این شهر به واسطه حرم مطهر حضرت رضا (ع) و زائران ایشان، قله کشور است و در زمان‌های خاص، چند میلیون نفر بیش از جمعیت این شهر در آن حضور می‌یابند. 

عین اللهی تصریح کرد: متاسفانه با وجود این ویژگی، میزان تخت و امکانات بهداشت و درمان در این شهر کافی نیست و با اینکه امکاناتی همچون بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی نیز به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده، اما همچنان با کمبودهایی در این حوزه مواجه‌ایم. 

تقویت نظارت‌های بهداشتی در حوزه پیشگیری

وی افزود: ما شهر مشهد را ویژه می‌بینیم و با توجه به اینکه حوزه پیشگیری را بر درمان مقدم می‌دانیم، تلاش خواهیم کرد نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه را تقویت کنیم چرا که در زمان‌های خاص زائران بسیاری از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ضروری است وضعیت سلامت آب، غذا و امکانات بهداشتی هتل‌ها و اماکن اقامتی آن‌ها به طور مستمر مورد پایش قرار بگیرد. 

توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی زائران محروم

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که بسیاری از زائران امام رضا (ع) از نظر توان مالی، جزو گروه‌های محروم و کم‌برخوردار هستند که باید آن‌ها را حمایت کنیم تا در حوزه بهداشت و درمان با مشکلی مواجه نباشند. 

عین اللهی افزود: برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و طرح‌هایی برای توسعه فضاهای درمانی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها به نتیجه برسد و در خدمت زائران قرار بگیرد. 

افزایش تدریجی آمار زائران با تسریع واکسیناسیون

وزیر بهداشت به سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور هم اشاره کرد و گفت: تحقق این هدف ثمره لطف الهی، همراهی مردم و همکاری همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی است که ۲۴ساعته پای کار آمدند تا واکسینه کردن مردم با سرعت بیشتری انجام شود. 

وی افزود: هفته گذشته با تزریق ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دور واکسن در کشور، به اندازه تمام جمعیت برخی کشورهای منطقه واکسن تزریق کردیم و خوشبختانه این روند همچنان با سرعت ادامه دارد. 

عین اللهی افزود: با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی، به تدریج آمار زائران امام رضا (ع) هم به زمان اوج خواهد باز خواهد گشت، اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری باید مورد توجه داشته باشد. 

باید دغدغه مردم در حوزه سلامت به حداقل برسد 

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار بر ضرورت کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت تاکید کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این حوزه ادامه داد: طبق فرمایشات عالمانه ایشان، خود بیماری، یک غصه و مشکل برای مردم است، بنابراین نباید اجازه بدهیم تهیه دارو و تامین هزینه آن، غصه دیگری برای خانواده‌ها باشد، که انشالله امیدواریم با تلاش‌های شما و دولت جدید، این دغدغه به حداقل برسد. 

آستان قدس نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد

وی در ادامه به نگاه و راهبرد آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت اصلی تامین نیازهای حوزه بهداشت و سلامت در کشور، استان خراسان رضوی و شهر مشهد بر عهده دولت و وزارت بهداشت است اما ما نیز در آستان قدس رضوی نمی‌توانیم نسبت به مشکلات مردم در شرایطی مانند موج پنجم کرونا، بی‌تفاوت باشیم. 

حجت الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: در مقابله با موج پنجم کرونا، هر آنچه ما در آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان پای کار آوردیم، وظیفه‌ای بوده که به انجامش باور داشتیم و در حد امکانات و مقدوراتمان، در خدمت بیماران و کادر درمان بودیم. 

وی ادامه داد: الحمدالله در سطح استان نیز تاکنون هماهنگی بسیار خوبی بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته و آنچه در مقابله با موج پنجم کرونا در شهر مشهد اتفاق افتاد، ثمره هماهنگی، همدلی و همکاری با نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌ها بوده است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین با تقدیر از محمدحسین بحرینی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های آستان قدس رضوی با دانشگاه علوم پزشکی در دوره مسئولیت محمدعلی کیانی رییس جدید این دانشگاه نیز استمرار داشته باشد. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با حضور در مرکز واکسیناسیون فعال در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی در جریان روند اقدامات انجام شده قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز