خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

در اداره شهر با هیچ‌کس تعارف نداریم/ تشکیل کارگروه پیگیری طلب‌های شهرداری از دولت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۹۲۸

شهردار تهران گفت: خودمان را مکلف می‌دانیم که شبانه روزی کار کنیم و انتظارمان از مدیر نیز همین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه حضور در صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: اربعین گذشت و خاطرات بسیار خوبی در دل کسانی که توفیق حضور در کربلا را پیدا کردند و کسانی که به عنوان جاماندگان در هر نقطه‌ای از جهان و به ویژه در تهران حرکت بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند، جا گذاشت و از معاونت‌های محترم شهرداری و مدیران شهری تشکر می‌کنم. 

او ادامه داد: فردا روز آتشنشان است و این روز را به رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا و آتشنشانان عزیز تبریک می‌گوییم. 

زاکانی درباره طرح پیشنهادی مطرح شده در صحن شورا مبنی بر کم کردن زمان دریافت مجوزهای صدور پروانه گفت: نظراتی داشتیم که آقای گلپایگانی آن را مطرح خواهد کرد. تلاش و انگیزه شورا کاهش جدی است اما اینکه بخواهم زمانی بگویم، الان مشخص نیست. به دنبال آن هستیم که از طریق فناوری به دریافت مجوز و پایان کار سرعت دهیم. 

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره انتصابات در شهرداری و گزینه های مطرح شده در فضای مجازی که غالبا از بیرون شهرداری هستند، گفت: آنچه که اتفاق می‌افتد شایستگی است، چه از درون شهرداری و چه از بیرون شهرداری. اما اصل این است که نقطه آغاز برای ما از درون شهرداری باشد. کانون ارزیابی تشکیل شده و بیش از ۴۰ نفر توسط متخصصان ارزیابی شدند و اسامی پیشنهادی برای انتصابات و ترجیحاتی که در نظر گرفته شده، بخش عمده‌ای در درون شهرداری هستند. انشالله با انتشار اسامی از گمانه زنی‌ها عبور می‌کنیم. 

زاکانی درباره حکم‌های یکساله‌ای که صادر می‌شود و جدی نگرفتن مدیران با حکم یک سال توسط کارمندان شهرداری اظهار کرد: مدیر یک‌ساله خیلی جدی است و کارمندها باید حتما او را جدی بگیرند چرا که همه قرار است یک سال ارزیابی شوند. مدیریت شهری امر شوخی نیست که تعهدی داشته باشیم و به کسی بسپاریم و برود برای چهار سال بعد. ما لحظه به لحظه رصد می‌کنیم. هم کارمندان را رصد می‌کنیم و هم مدیران را چرا که از این به بعد بحث کار و تلاش است. 

او گفت: خودمان را مکلف می‌دانیم که شبانه روزی کار کنیم و انتظارمان از مدیر نیز همین است. بعد این افراد ارزیابی می‌شوند و امیدوارم همه کسانی که احکام یکساله دریافت می‌کنند در سال‌های بعد هم کنارشان باشیم. در این احکام جمله‌ای آمده است مبنی بر اینکه رجای واثق و امید دارم که این استمرار صورت می‌گیرد. اما به هیچ وجه نه با خودمان، نه با مدیران و کارمندان و هیچ کس دیگری تعارف نداریم. شهر را نمی‌شود با تعارف اداره کرد. 

زاکانی گفت: همه باید برای هفته و ماه و سال برنامه داشته باشند و حتما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

او در واکنش به این سوال که یکی از اعضای شورای شهر رقم بدهی ۸۰ هزار میلیاردی که از سوی شما اعلام شد را رقم درستی ندانست گفت: حرفی که می‌زنیم مبنا دارد. نمی‌دانم دوستان بر چه مبنایی صحبت می‌کنند. صحبت همه دوستان قابل استماع است. این گزارشی بود که معاونت برنامه و بودجه به من داد و من حرف بدون استناد نمی‌زنم. 

شهردار تهران تاکید کرد: گزارشی را که از معاونت برنامه و بودجه رسما ارائه شد را بیان کردم. ۶۹ هزار میلیارد تا پایان سال ۹۹ است و گفتیم تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۲ هزار میلیارد سود بانکی باید بدهیم. 

زاکانی درباره پیگیری طلب‌های شهرداری از دولت گفت: برای تمام این موارد کارگروه تشکیل می‌شود. طلب‌های شهرداری از دولت گمانه زنی است و بخش عمده آن هم گمانه زنی است و لذا نمی‌توانم رقم آن را ابراز کنم. در جلسه‌ای که با آقای حناچی داشتیم عدد ۵۷ هزار میلیارد را به عنوان مطالبات شهرداری از دولت بیان می‌کردند که باید محل بررسی قرار گیرد. 

شهردار تهران افزود: این بررسی‌ها را از طریق کمیته‌هایی که شکل خواهیم داد انجام می‌دهیم که به سازمان برنامه و مجموعه اقتصادی دولت منعکس می‌کنیم و امیدواریم مطالبات خود را به بهترین وجه از دولت دریافت کنیم. 

زاکانی گفت: در مجموعه اقتصادی نیز کارگروه درآمدها در حال شکل گیری است که بتواند هم موضوع درآمدهای پایدار را در شهر دنبال کند و کارگروه دیگری برای تنظیم بدهی‌ها و مطالبات ما در حال شکل گیری است که بررسی می‌شود. 

او درباره اجرای مگاپروژه‌ها گفت: مگاپروژه حتما خواهیم داشت که فقط در حوزه کالبد نیست در حوزه نرم که مربوط به روح شهر و موضوعات اجتماعی، فرهنگی است نیز انجام می‌شود. در کنار آن پروژه‌های جدی وجود دارد که بتواند کالبد شهر را ارتقا دهد و می‌خواهیم توامان به این دو موضوع توجه داشته باشیم. 

زاکانی در واکنش به اینکه اعضای شورای شهر کسی را برای انتصابات در شهرداری پیشنهاد داده‌اند گفت: از همه اعضای شورای شهر و همه کسانی که بیرون از شورای شهر بودند خواهش کردم اسامی به ما بدهند و برخی اسامی ارائه کردند. اما نهایتا فرایند انتصاب نسبتی با شورای شهر پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز