خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شورای ششم نباید فرصت خدمت را از دست بدهد/ کسانی که علیه نظام و مردم عمل می‌کنند، باید هزینه‌اش را بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸۲۲

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ما ظرفیت‌های زیادی داریم که تجلی آن در جنگ است. همه عالم می‌خواستند با خباثت به ما حمله کند اما همه پیروزی‌ها متعلق به جبهه‌های حق انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چهاردمین جلسه شورای شهر تهران سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به مناسبت هفته دفاع مقدس، میهمان صحن شورای شهر تهران بود. 

او در صحبت‌های خود گفت: در محرم سال ۶۱ در کربلا همه مصیبت‌های عالم جمع شد و مصیبتی بزرگتر از این روز نیست. در ایام هفته دفاع مقدس هستیم و بی‌نظیرترین روالی که جوانان می‌توانند به خود بگیرند دفاع مقدس است. 

سردار فدوی با بیان اینکه تردیدی در تحقق وعده‌های خدا نیست. اگر شرط‌های خدا را انجام دهیم، وعده خدا ۱۰۰ درصد محقق می‌شود، اظهار کرد: نفحه در فارسی به فرصت ترجمه می‌شود، اما همه ابعادی را که عبارت نفحه دارد، در فارسی تجلی پیدا نمی‌کند، ما در فارسی می‌گوییم، فرصت و خداوند می‌گوید وقتی پیش می‌آید خود را در معرض آن قرار دهید چرا که زود می‌رود. همه ما در شرایط نفحه هستیم. 

او با اشاره به آغاز به کار شورای ششم گفت: تا چشم به هم بزنید ۴ سال شورا تمام می‌شود. حضرت امیر می‌فرمایند دقایق عجله دارند و فرصت‌ها خیلی کم است، به ویژه اینکه در شرایطی قرار داریم که فرصت‌های زیادی از دست رفته و یا آنرا از دست دادند. نباید به هیچ وجهی فرصت را از دست داد. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شرایط جنگ به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم فرصت را از دست دهیم و باید به لحظه اقدام می‌کردیم. در غیر از دفاع مقدس بروز اینگونه ندارد و باید حواس ما بیشتر جمع باشد و تلاش کنیم تا خیلی از ابهامات را خیلی سریع انجام داد. 

او افزود: معروف است که شورای شهر فعلی همه انقلابی، مسلمان و سرحال هستند و باید این فرصت را بیشتر از همه راجع به اینکه باید کاری کنیم در نظر بگیریم. کل عبادات اگر ده تا باشد، ۹ تای آن خدمت به مردم است. کار اصلی شورای شهر خدمت به مردم است. ما پشتوانه‌های بی‌نظیری داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم. باید با قوت کارها را انجام دهیم. به اندازه سر سوزنی عواملی که تعلل و ضعف در آن‌ها است وجود ندارد. چقدر از عمر این دولت گذشته؟ خیلی از امورات خود به خود انجام شده است. 

سردار فدوی گفت: خیلی از اموراتی که قبلا به مثابه این جلوه داده می‌شد که اگر انجام شود، جنگ می‌شود، خود به خود انجام می‌شود چرا که خداوند به دل و زبان و عمل ما توجیه است. وقتی عمل برقرار باشد، خدا عنایت می‌کند. خدا دنبال بهانه می‌گردد تا کارها را او انجام دهد. وقتی دل و زبان و عمل در یک راستا باشد، خدا کلی از کارها را می‌کند. 

او افزود: ما هم ظرفیت‌های زیادی داریم که تجلی آن در جنگ است. همه عالم می‌خواستند با خباثت به ما حمله کند. شما در تاریخ بگردید، غیر از مقطع پیامبر اسلام و امیرالمومنین، هیچ مقطعی را پیدا نمی‌کنید که این اتحاد برای دشمنی علیه ما پیدا کنید. این اتحاد به سرپرستی آمریکا و دنباله روهای آن است صورت گرفته و یک پیروزی را هم نمی‌توانند بگویند. همه پیروزی‌ها متعلق به جبهه‌های حق انقلاب اسلامی است.

سردار فدوی گفت: مقوله دفاع خیلی مهم است و در دهه شصت برای دنیا قطعی شد که توان دفاع داریم. مرحله دوم توان بازدارندگی است که اگر کسی بخواهد اقدامی علیه شما انجام دهد ضرر و زیان آن بیشتر از نفع است که این توان در دهه 70 نیز نمود پیدا کرد.

او افزود: خدا می گوید دنبال بهانه می گردم که کمکتان کنم، شما تنها بهانه را دست من دهید. ما واقعا انجام دادیم. ما در حالی که جلوی عراقی ها می رفتیم ما ر ا نمی دیدند، با موتور می رفتیم و ما را نمی دیدند که به ما تیر بزنند، چرا که اگر ما را می دیدند الان کشته شده بودیم. خدا می تواند به وعده های خود عمل کند و تنها باید آن را باور کنید. ما این کار را کردیم، هزاران بار هم انجام دادیم.

او ادامه داد:  آمریکایی ها به اندازه سر سوزنی برای ما مهم نبودند، چون به عینه ضعیف بودن و ذلیل بودن و در موضع دفاع و انفعال بودن آنها را چشیده بودیم.

او اضافه کرد: الان آمریکایی‌ها در ذهن خود و عمل در انفعال هستند، این به چه دلیل است؟ بخاطر مسائل مادی و دنیایی است؟ توان نظامی ما بالاتر از آمریکا نیست و به گرد پای آن‌ها نمی‌رسیم، بودجه نظامی آن‌ها سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار است، اما نتایج که از نظر قدرت و توان است، برعکس است، چرا که قاعده خداوند برقرار است. خدا می‌گوید من نتیجه را رقم می‌زنم نه شما. خدا گفته اگر شرط‌ها را انجام دهید من نتیجه را رقم می‌زنم.

سردار فدوی گفت: اینکه همچنان غبراق هستیم به این دلیل است که شرط‌ها به نسبت عمل شده است. اگر کامل عمل می‌کردیم الان آمریکا و اسرائیل نبودند.

او با انتقاد از عملکرد دولت قبل گفت: برخی اوقات سر یک موضوع ابتدایی مثلا مرغ چیزی می‌گویند، هر روز یک گرفتاری است. البته بر برخی از اینها مسلط هستیم، اما خباثت‌هایی که با مردم کردند، مال دنیا یا اهداف سیاسی در آن دخیل بود و باید به مردم جواب دهند. چه اتفاقی افتاده که در یک ماهه اینهمه واکسن وارد شده، در حالی که اول سال می‌توانست انجام شود و نشد.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که کسانی که به نظام خباثت می‌کنند، احساس هزینه نمی‌کنند. باید  کسی که علیه نظام و مردم کاری می‌کند سایه هزینه دادن را در  بالای سر خود حس کند. ما هزینه‌ای برای آن‌ها درست نکردیم. کسی که شیطنت می‌کند باید آنچنان قدرتمند برای او هزینه درست کنیم که جرات نکند این کار را بکند. البته این تازه نیست و از سال ۶۸ شروع شده است. کسانی هستند که حقوق بگیر دولت بودند، انقدر وقیح شدند که پشت تریبون مجلس اعلام می‌کنند هزاران میلیارد پول داریم. مگر کارمند دولت نبودید، از کجا آوردید؟ چرا که هزینه احساس نمی‌کردند. نباید بگذاریم کسانی که علیه انقلاب و نظام و مردم شیطنت‌هایی می‌کنند که گرفتاری آن برای مردم است بگذریم. از اول انقلاب تحریم وجود داشت اما در زندگی مردم تحریم مفهوم نداشت، بر سر سفره مردم تحریم نرفته بود با خباثت این کار صورت گرفت.

سردار فدوی افزود: می‌گویند تصویر از واقعیت مهم است. آمریکایی‌ها می‌گویند چون قدرت تصویرسازی داریم هر تصویری می‌سازیم که منابع ما در آن است. یکی از علما می‌گفت اسلام هم اینگونه است با یک فرق، در اسلام تصویرسازی به سمت حق است. تصویرسازی که برای مردم در تحریم‌ها کردند، سر سفره مردم آمد. نباید بگذاریم شیطنت‌های اینطوری صورت گیرد چرا که هر وقت پای کار رفتیم، براساس قاعده خداوند، حتما به وعده خود عمل کرده و بهترین نتایج رقم خورده است.

او تاکید کرد: ما باید شش دنگ پای کار رویم که آن را در جنگ تجربه کردیم و شبانه روز نداشتیم، الان هم باید اینگونه کار کنیم، فرق الان این است که از تیر خبری نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یمن فقیرترین کشور عالم بود، اما سه ماه پیش نمایشگاهی برپا کردند که اگر همه کشورهای عربی با هم بخواهند نمی‌توانند آن را راه بیندازند. این نمایشگاه راجع به تجهیزات موشکی و پهپاد بود. بهره هوشی یمنی‌ها خیلی بالا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز