خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیرکشور از مرکز مانیتورینگ ستاد اربعین/ همه مقدمات و زمینه سازی ها برای بازگشت زائرین حسینی فراهم شده

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۴۹

وزیر کشور در جریان بازدید از مرکز مانیتورینگ ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه همه مقدمات و زمینه سازی های لازم برای پذیرش زوار حسینی صورت گرفته است؛ گفت: از امروز در مرحله بازگشت زوار قرار داریم و ان شاا... به نحو موثر و مناسبی ورود زائرین عزیز حسینی را سامان خواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور امروز دوشنبه هم زمان با روز اربعین حسینی ضمن عرض تسلیت این روز معنوی به همه عاشقان و دلدادگان حسینی، گفت:  همه مقدمات و زمینه ها برای بازگشت زائرین حسینی فراهم شده است.

وحیدی با بیان اینکه همه کمیته های ذیربط آمادگی لازم برای پذیرش زوار حسینی را دارند؛ گفت: تصمیمات لازم برای رفاه حال زوار عزیزمان که در مرحله برگشت قرار دارند؛ اتخاذ شده است.

وی در این خصوص گفت: یکی از موضوعات طرح شده، مساله بهداشت بود که در این خصوص مقرر شد ان شاا... با تست های فوری این مساله مدیریت شود.

وحیدی تصریح کرد: طبق برنامه، کسانی که تست پی سی آر شان منفی باشد به فوریت وارد کشور می شوند و آنهایی که خدای نکرده تست پی سی آر شان مثبت باشد به شکل مجزا در قرنطینه موقت قرار گرفته و سپس به شهر خودشان برگشت داده می شوند.

وزیر کشور در خصوص موضوع حمل و نقل هم گفت: بازگشت زوار حسینی به دو صورت هوایی و زمینی است و تاکید بر این است که افرادی که وارد کشور می شوند دو دوز واکسن و تست پی سی آر شان کنترل شود.

وی در خصوص حمل و نقل زمینی هم گفت: در این عرصه اتوبوس ها و ظرفیت ریلی مناسبی برای پذیرش زوار و رساندن آنها به شهرهای مقصد شان پیش بینی شده است.

وزیر کشور همچنین گفت: در خصوص امکانات پشتیبانی، اقلام لازم اعم از آب و غذا در مرزهای مهران و شلمچه برای پذیرایی از زوار عزیز کشورمان پیش بینی شده است.

وحیدی با بیان اینکه آمادگی خوبی در میان همه دستگاه های ذی ربط در پذیرش زوار حسینی وجود دارد؛ گفت: ان شاا... بتوانیم به نحو مناسبی از زوار عزیزمان پذیرایی بکنیم و با صحت و سلامتی روانه شهرشان شوند.

وی در ادامه گفت: اگر شرایط ترافیکی در مسیرهای مرزی، مقتضی اعمال محدودیت در تردد هم باشد؛ پلیس هماهنگی این کار را صورت خواهد داد.

وزیر کشور درباره برنامه ریزی برگشت و پیش بینی اتوبوس و حمل و نقل لازم برای زائران گفت: در حوزه مرزهای هوایی و در حوزه مرز زمینی، پیش بینی لازم در تامین اتوبوس ها و اتصال آن به حوزه ریلی برای زائرین حسینی بعمل آمده است و ان شاا... مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز