خبرگزاری کار ایران

جزییات واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر و بی‌خانمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۵۹

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تازه ترین جزئیات را از روند واکسیناسیون افراد آسیب دیده اجتماعی پایتخت ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، مالک حسینی در این باره گفت: موضوع راه اندازی واحدهای سیار واکسیناسیون علیه کرونا با هدف واکسینه کردن گروه های هدف ( افراد بی خانمان و آسیب پذیر و کم توان) با دستور شهردار تهران در دستور کار سازمان قرار گرفت و ما تعداد ۱۰ واحد خودروی ون را برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا تجهیز کردیم و در هر خودرو تیم عملیاتی از واکسیناتور ، ثبت کننده اطلاعت، مدد کار اجتماعی و عامل انتظامی حضور دارند.

وی افزود: روزانه در دو شیفت کاری (از ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شیفت دوم از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۲۰) با دو تیم ۱۰ نفره ، در مجموع روزانه ۲۰ واحد خودرویی برای انجام عملیات تهران می شود و امروز مجموعا بالغ بر ۳۴۰۰ نفر واکسینه شدند .

حسینی ادامه داد: هدف از راه اندازی واحد های سیار برای گروه هایی بود که دسترسی مناسب به مراکز واکسیناسیون نداشتند و علت دیگر راه اندازی به دلیل در دسترس نبودن مدارک هویت این دست از افراد کار واکسیناسیون با مشکل مواجه بود.

او با بیان این مطلب که هنوز شیوه نامه واکسیناسیون کودکان از سوی وزارت بهداشت ابلاغ نشده است بیان کرد:گروه های هدف با کمپ های ترک اعتیاد (۸۰ کمپ ) انجام شد و در ادامه خانواده کودکان کار را واکسینه کردیم و عمده خانواده های کودکان کار از اتباعی هستند که بخش عمده آنها مدارک هویتی ندارند اما بنا به دستور شهردار تهران برای قطع زنجیره کرونا تمام گروه ها بدون توجه به دارا بودن مدارک هویتی در حال واکسینه شدن علیه کرونا هستند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: با توجه به پروتکل وزرات بهداشت برای تحویل پوکه های واکسن در ساعت هشت شب در تلاش هستیم شیفت دیگری از ساعت هشت تا دوازده شب نیز را فعال کنیم که رایزنی این در حال انجام است تا دز لازم را در اختیار ما قرار دهند تا باقیمانده افراد نیز واکسینه شوند.

حسینی ادامه داد: گروه های دیگر پاتوق های مصرف مواد و مکان های گذری است و نکنه حایز اهمیت این است به دلیل ثابت نماندن افراد در برخی از پاتوق ها و مکان های گذری امکان اینکه ما بتوانیم در هفته های آینده دز دوم واکسن را به آن ها تزریق کنیم وجود ندارد که امیدواریم با استفاده از واکسن های تک دز مانند جانسون اند جانسون نیز این مشکل را برطرف کنیم.

او بیان کرد: برخی از مکان های همکار ما مانند مراکز پرتو و ماده پانزده با توجه به داشتن کرونا مثبت جمع آوری اطلاعات شده اند تا همزمان با تزریق دوم کار واکسیناسیون آن ها نیز انجام شود.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود:گروه دیگر هدف افراد کهنسال ، توانیابان و جانبازان عزیزی  است که امکان خروج از منزل ندارند و امیدوارم با در اختیار گرفتن اطلاعات آنها از سوی اداره کل سلامت کار واکسیناسیون آنها علیه بیماری کرونا نیز انجام شود.

حسینی ادامه داد:برنامه ما برای واکسیناسیون گروه های هدف بالغ بر ۱۲ هزار نفر است و باید تاکید کنم که امکان بالا یا پایین آمدن این عدد وجود دارد اما پیش بینی ما در مرحله نخست واکسیناسیون ۱۰ هزار نفری انجام شود.

او بیان کرد: با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه سامانه شناسایی اطلاعات افراد نیازمند بالغ بر ۱۴ هزار نفر است و ما کار پایش اطلاعات آنها را شروع کردیم تا ببینیم میزان مراجعه آنها بر اساس سن و گروه هدف  برای واکسیناسیون به چه شکل بوده است و آن دسته از افراد که واکسن دریافت نکردند گروه بعدی هدف خواهند بود .

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: انشالله تا یک هفته آینده هر روز اعزام ۱۰ واحد گشت در نوبت صبح و عصر را به شکل مرتب در دستور کار خواهیم داشت ‌و اگر واکسیناسیون کودکان نیز در دستور کار قرار بگیرد دوره ده روزه تمدید خواهد شد تا کار واکسیناسیون آنها نیز انجام شود.

حسینی ادامه داد:ما از گروه های مردم نهاد نیز درخواست کردیم تا با شناسایی گروه های هدفی که ما اعلام کردیم، موجب تسریع روند واکسیناسیون با اعلام اطلاعت افراد شناسایی شده به سامانه ۱۳۷ شوند و باید تاکید کنم تمام تلاش ما این است در کنار مراکز ثابت واکسیناسیون که شهرداری تهران بخش عمده آن را تحت مسئولیت خود قرار داده است افرادی که به هر دلیل امکان حضور در مراکز ثابت را ندارند علیه کرونا واکسینه شوند.

براساس گزارش «شهر»، او بیان کرد:با توجه به تاکید شهردار تهران و پیگیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی همزمان با اربعین حسینی در ۱۰ نقطه مسیر اصلی راهپیمایی جا ماندگان اربعین واحد های سیار مشغول به فعالیت می شوند و باید تصریح کنم این اقدام فعالیت فوق العاده و خارج از برنامه سازمان رفاه است و تمام تلاش ما این است کار واکسیناسیون سرعت بگیرد تا به سطح مطلوبی از واکسیناسیون جمعیت در شهر تهران برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز