خبرگزاری کار ایران

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌محور‌ترین بخش دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۲۶

مسئول غرفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضائیه گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه‌محور‌ترین بخش‌ها در دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، آرمان احمدی در نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضائیه بیان کرد: نمونه ای از تمامی برنامه‌ها و دستاورد‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در نمایشگاه لحاظ شده است. معاونت پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه‌محور‌ترین قسمت‌ها در دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با سند تحول قضایی دستورالعمل ویژه‌ای برای به کارگیری سازمان‌های مردم ‌نهاد و نحوه به کارگیری سازمان‌های مردم‌نهاد در قوه قضائیه ابلاغ شد. همچنین ریاست دستگاه قضا به جد پیگیر موضوع پیشگیری از وقوع جرائم هستند و در این راستا نیزکار عملیاتی موثر انجام شده که  در آن آمار کامل و جامعی از فعالیت کلیه نهاد‌های مردمی مجاز با همکاری سایر دستگاه‌های قضایی فراهم شده است.

احمدی افزود: هم‌چنین برای بهبود وضع مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، سامانه مشارکت راه‌اندازی شد که در این راستا می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مجاز مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، بازاجتماعی کردن مجرمان، مجازات‌های جایگزین حبس، حمایت از خانواده زندانیان، کمک به بهبود معتادان متجاهر استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز