خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پدر و مادر هر دو می‌توانند کارنامه و پرونده تحصیلی را از مدرسه بگیرند/ بخشی از شکایت ها به آموزش و پرورش به دلیل دریافت هزینه اضافی در زمان ثبت نام از والدین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۳۴۱

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طی یک بخشنامه مدارس سراسر کشور اعلام کردیم؛ پدر و مادر هر دو هیچ مشکلی برای گرفتن پرونده تحصیلی و کارنامه فرزند خود از مدرسه ندارند.

«محمدحسین کفراشی»، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رفع ابهام ارائه پرونده تحصیلی و کارنامه دانش آموز به پدر یا مادر اظهار داشت: ما روز شنبه سوم مهر ماه یک بخش نامه به کل مدارس سراسر کشور ارسال کردیم که طی آن بخشنامه اعلام کردیم؛ پدر و مادر هر دو هیچ مشکلی برای گرفتن پرونده تحصیلی و کارنامه فرزند خود از مدرسه ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: آیین نامه اجرایی مدارس در گذشته بوده که امسال نیز یک سری اصلاحات نه فقط در این بخش بلکه در سایر بخش‌ها هم صورت گرفته است. سوال شده بود که آیا منظور از ولی دانش آموز فقط پدر است؟ که اکنون اعلام می‌کنیم ولی دانش آموز هم پدر و هم مادر است.

کفراشی با شاره به اینکه برای ارائه پرونده تحصیلی به پدر و مادر یک بخشنامه صادر شده است، گفت: بنابراین پدر و مادر هر دو می‌توانند نسبت به موضوع تحصیل فرزندان خود و گرفتن مدارک تحصیلی آن‌ها اقدام کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. به خاطر اینکه یک وحدت رویه ایجاد شود رسما برای این موضوع خاص بخشنامه صادر کردیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره بیشترین موضوعاتی که نسبت به آن در سال تحصیلی اخیر شکایت شده است، گفت: سامانه‌ای که ما در اختیار مردم گذاشته‌ایم؛ به صورت گزارش یا شکایت موارد را از متقاضیان دریافت می‌کند.

وی توضیح داد: گزارش یعنی یک مساله و یا تخلفی از جایی به ما گزارش شده و ما باید پیگیر آن باشیم، در خصوص مورد دوم که شکایت‌ها است باید بگویم که؛ بعضا شکایت‌هایی عنوان می‌شود که ما موظف هستیم بین هفت تا ده روز کاری به آن پاسخ دهیم.

کفراشی خاطر نشان کرد: شکایت‌ها یا گزارش‌هایی که بی‌نام و نشان به دست ما می‌رسد ممکن است از سوی دانش آموز، پدر و مادر یا همکاران فرهنگی ما باشند. بنابراین شخصی که به ما شکایت می‌کند ازاین سه حالت خارج نیست.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبیعتا خواسته‌های افراد هم فرق می‌کند، مثلا در زمینه همکاران گاهی اوقات نسبت به مسائل موجود در مدرسه، حکم کارگزینی، مسائل حقوقی و اداری‌اش شکایت‌هایی مطرح می‌شود که البته این موضوعات هم کم نیستند.

وی درباره شکایت‌هایی که از سوی خانواده‌هاو دانش آموزان بیان می‌شود، گفت: یک بخش از شکایت‌های ما از سوی خانواده و دانش آموزان است که به عنوان مثال در زمینه ثبت نام، دریافت هزینه اضافی مدرسه از والدین، دریافت شهریه مدارس و… شکایت‌هایی مطرح است.

کفراشی گفت: بیشتر شکایت‌هایی که مطرح می‌شود در زمینه اداری و حقوقی است. البته برخی شکایت‌ها هم فصلی است، مثلا در فصل تابستان موضوع ثبت نام تا حدی پر رونق است و تا سال بعد شکایتی در این زمینه ندارد. یا در ابتدای سال تحصیل شکایت‌ها در زمینه شهریه زیاد می‌شود.

وی افزود: بنابراین میزان و موضوعات شکایات بین تمام بخش‌ها تقسیم می‌شود به عنوان مثال اگر طی یک سال ۱۰ تا ۱۲ هزار شکایت صورت بگیرد این شکایت‌ها بین بخش‌های مختلف تقسیم خواهد شد. اما فراوانی آن در بحث اداری، مالی، حقوقی کارکنان بیشتر از بقیه است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش شده به عمده این شکایت‌ها رسیدگی شود. رویه بررسی شکایت‌ها توسط سامانه شکایت ما بدین صورت است که اول از سوی ارزیاب منطقه مساله مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اگر مساله جواب داد که هیچ اگر جواب نداد باید از استان پیگیری شود. اگر استان هم نتوانست پاسخ قانع کننده‌ای پیدا کند ما آن را پیگیری خواهیم کرد. موضوعات به هر حال دسته‌بندی خواهند شد تا به نتیجه برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز